فرماندار اسکو خبر داد:

کمبود ۳۵۰ کلاس درس در شهر سهند

1402/08/11 - 13:55 - کد خبر: 102224 نسخه چاپی

نصر: فرماندار اسکو گفت: با توجه به افزایش جمعیت در شهر سهند، به ۳۵۰ کلاس درس جدید در این شهرستان نیاز داریم.

به گزارش نصر، حسین فیروزی در جلسه شورای آموزش و پروش این شهرستان از احداث ۶۵ هزار واحد مسکن اقدام ملی در شهر سهند خبر داد و افزود: با توجه به واگذاری تدریجی مساکن به متقاضیان جدید و انتقال و افزایش جمعیت در شهر سهند، در سال‌های آتی به ۳۵۰ کلاس درس نیاز داریم تا بتوانیم نسبت به تامین فضای آموزشی اقدام کنیم.
حسین فیروزی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵ باب مدرسه در شهر سهند بصورت دو نوبته اداره می‌شوند، اظهار کرد: برای تک شیفته کردن مدارس در این شهر جدید، به ۱۵ باب مدرسه ۱۲ کلاسه نیاز داریم؛ که فقط پنج باب مدرسه در حال احداث است و این امر بر کیفیت آموزش دانش آموزان تاثیر گذار است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسکو هم، نبود اعتبارات مالی را عامل اصلی در تکمیل نشدن طرح‌های آموزشی در روستا‌ها و شهر اسکو عنوان کرد و گفت: تعداد ۲۲ باب مدرسه فرسوده و در حال احداث در شهر‌ها و روستا‌های این شهرستان وجود دارد که از پیشرفت فیزیکی پنج تا ۵۰ درصدی برخوردار هستند که به علت کمبود اعتبارات مالی، نیمه تمام رها شده و نیازمند تامین اعتبار برای ادامه ساخت‌اند.
یوسف درخشانی، همچنین امکانات و تجهیزات آموزشی مدارس اسکو را قدیمی و مربوط به دهه ۶۰ عنوان کرد و افزود: این امکانات، تجهیزات آموزشی، کارگاهی و آزمایشگاهی در شان آموزش و پرورش شهرستان اسکو نبوده و همزمان با علوم و کتب درسی به روز نیست و این امر در کیفیت آموزشی دانش آموزان تاثیر منفی دارد.
امام جمعه اسکو هم با اشاره به احداث مدارس جدید در شهر سهند و تجهیز آن‌ها به امکانات آموزشی، از مغفول ماندن مدارس اسکو به امکانات و تجهیزات آموزشی انتقاد کرد و افزود: امکانات و تجهیزات آموزشی تخصیص داده شده توسط اداره تجهیزات و توسعه مدارس استان به مدارس شهر سهند نباید به حساب مدارس شهر اسکو گذاشته شده و از امکانات آموزشی اسکو کاسته شود.
حجت الاسلام حافظ نیا افزود: هر چند در شهر سهند با توجه به افزایش جمعیت دانش آموزی، نیاز به احداث و تجهیز مدارس تازه تاسیس است؛ ولی مسئولان استانی از نظر تخصیص امکانات و تجهیزات آموزشی، باید نگاه ویژه به این مسئله داشته و متناسب با شهر‌ها نسبت به تخصیص امکانات و تجهیزات اهتمام ورزند؛ تا مدارس شهر اسکو به بهانه تخصیص امکانات آموزشی به کل شهرستان بی نصیب نماند.
انتهای پیام/
کمبود ۳۵۰ کلاس درس در شهر سهند نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار