امام جمعه موقت تهران:

اسراییل خود را در محاصره قدرت اسلام می‌ بیند

1402/08/10 - 17:43 - کد خبر: 102186 نسخه چاپی

نصر: امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز اسراییل خود را در محاصره قدرت اسلام می بیند و این کار بزرگ انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: غزه محصول روحیه شهادت طلبی، اقتدار، ایمان به خدا، ایستادگی و مقاومت در برابر سلطه گران است و هم اکنون لبنان قهرمان، یمن بیدار و با بصیرت و مبارزان غزه و «حشد الشعبی» نمایی از انقلاب اسلامی مردم ایران هستند.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام «محمدحسن ابوترابی‌فرد» روز چهارشنبه در مراسم سالگرد شهادت آیت الله « محمدعلی قاضی طباطبائی» در مسجد مقبره تبریز، افزود: اینکه امروز شاهد مبارزات مردم غزه و فلسطین علیه تجاوزگری و زورگویی رژیم غاصب صهیونیستی هستیم، نشات گرفته از رشادت ها و ترویح فرهنگ ایثار و شهادت مردم ایران اسلامی به خصوص در هشت سال دفاع مقدس است.
وی با تاکید بر عالم گیر شدن مبارزات ضد استعمار و استکبار در اقصی نقاط جهان، گفت: بدون تردید انقلاب اسلامی منشاء اصلی و محوری تغییر و تحولات جهان اسلام در عصر کنونی است.
وی نقش رهبر معظم انقلاب در تبیین و تعیین خط مشیء جهان اسلام را بسیار محوری و مهم خواند و یادآور شد: ایشان راه را برای محور مقاومت ایجاد کرده اند تا جهان اسلام با بالاترین دانش دفاعی و نظامی در برابر صهیونیست های غاصب ایستادگی کرده و آنها را تا لب شکست بکشانند.
ابوترابی فرد با اشاره به حمایت های وسیع قدرت های پوشالی غرب از رژیم اسرائیل، گفت: آنها تلاش های وافری برای حفظ خانه عنکبوتی این رژیم منحوس دارند اما باید بدانند که این تلاش ها به جایی نخواهد رسید و پیروز نهایی این مبارزات مردم غزه و فلسطین هستند.
وی ادامه داد: این همه بمباران های وحشیانه هر چند در ظاهر بر سر مردم غزه ریخته می شود اما در حقیقت این بمب ها تل آویو را ویران خواهد کرد و باید توجه داشت که گذشت آن زمان هایی که ارتش صهیونیستی هر چه می خواست انجام می داد.
ابوترابی فرد با بیان اینکه امنیت اسرائیل و قدرت ارتش این رژیم غاصب از بین رفته و افول کرده است، یادآور شد: جهان غرب و به ویژه آمریکا، انگلیس و فرانسه بدانند که پیروز نهایی این مبارزه حماس و مردم فلسطین است.
وی تربیت دینی را عامل اصلی برای تحکیم مبانی ملت اسلام دانست و با بیان اینکه در این مسیر علما و فقها در طول تاریخ و به خصوص در سال های پس از انقلاب اسلامی زخمات بسیار زیادی متحول شده اند، افزود: شهید آیت الله قاضی طباطبایی از جمله همین علما است که عمر با برکت خود را در راه تعالی و شکوفایی اندیشه ناب اسلامی سپری کرد.
امام جمعه موفت تهران اظهار کرد: اینکه پس از چهار دهه از شهادت آیت الله قاضی مردم این چنین در مراسم این شهید حاضر شده و ابراز علاقه می کنند، نشانه ای آشکار از جایگاه و پایگاه علمای دینی در بین آحاد مردم است.
ابوترابی فرد از شهید قاضی به عنوان فقیهی یاد کرد که آذربایجان و تبریز را به پایگاه دفاع از ایران و اسلام تبدیل کرد و در آغاز سده ۱۴۰۰ عَلَم مبارزه علیه ظلم و فساد را در این خطه قهرمان پرور بلند و چون مشعلی پرفروغ، مسیر مبارزاتی مردم را تعریف کرد.
وی با اشاره به اینکه دودمان قاضی طباطبائی سابقه ۶ قرنی در تحولات علمی، حوزوی و سیاسی منطقه آذربایجان و تبریز دارد، ادامه داد: شهید قاضی منشاء تحول و تعالی تربیت اسلامی و دینی جامعه بود که خدماتش فراموش ناشدنی است.
ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه تاریخ، مدنیت و فرهنگ آذربایجان بی مانند است، از این خطه به عنوان راس جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: مردمان آن هموره خدمات شایانی به ایران و اسلام کرده اند.
وی نقش مردم آذربایجان در شکل گیری انقلاب اسلامی و در سال های دفاع مقدس را بسیار برجسته خواند و با تاکید بر فداکاری های رزمندگان لشکر عاشورا، یادآور شد: شک نکنید که دلاوری های لشکر عاشورا امروز برای مبارزان فلسطینی سرمشق و الگو قرار گرفته است و باید به چنین مردمی آفرین گفت که الهام بخش ملت های مسلمان آزاده شده اند.
این مراسم با حضور علما و مسوولان استان از جمله نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد.
به گزارش ایرنا، آیت الله محمدعلی قاضی طباطبایی به عنوان نخستین شهید محراب تاریخ انقلاب اسلامی دهم آبان ۱۳۵۸ شمسی مصادف با عید قربان پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد شعبان تبریز، هنگام مراجعت به منزل توسط منافقین کوردل مورد اصابت گلوله قرار ‌گرفت و به فیض شهادت نائل گشت.
وی در سال ۱۲۹۳ شمسی در تبریز متولد شد و تحصیلات مقدماتی علوم دینی را از پدر و عمویش، آیت الله میرزا اسدالله در تبریز فرا گرفت و سپس برا ادامه تحصیل به قم رفت و از محضر مراجع عظام حجت، صدر، بروجردی، گلپایگانی و امام خمینی کسب علم کرد.
قاضی طباطبایی پس از ۱۰ سال تحصیل علوم دینی در قم راهی نجف اشرف شد و در آنجا به محضر علمای بزرگی چون آیت الله حکیم، آیت الله عبدالحسین رشتی، میرزاباقر زنجانی، آیت الله بجنوردی و علامه محمدحسین کاشف الغطاء رسید و پس از رسیدن به مراتبی از علم و معنویت به ایران بازگشت و در تبریز اقامت گزید.
او با اوج گیری نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۲، با حضور فعال خویش در صحنه‌های مبارزه با رژیم پهلوی گام‌های مؤثری برداشت و همین فعالیت‌ها باعث شد که رژیم شاه او را دستگیر و در زندان قزل قلعه محبوس و سپس به شهرهای بافت کرمان و زنجان تبعید کند.
آیت الله قاضی طباطبایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در مقام نمایندگی امام خمینی در آذربایجان و امامت جمعه تبریز به خدمات ارزنده خویش به اسلام ادامه داد.
انتهای پیام/
اسراییل خود را در محاصره قدرت اسلام می‌ بیند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار