وزیر نفت؛

تا پایان امسال و اوایل سال آینده، رشد گروه نفت و گاز صعودی می‌شود

1402/08/10 - 12:22 - کد خبر: 102165 نسخه چاپی

نصر: وزیر نفت گفت: با سرمایه گذاری که در حوزه میادین نفتی و گازی انجام می‌دهیم و افزایش ظرفیت پالایشگاه ها و محصولات پتروشیمی انتظار می‌رود تا پایان امسال و اوایل سال آینده، رشد تولید گروه نفت و گاز صعودی شود.

به گزارش نصر، جواد اوجی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه در راستای افزایش تولید، نفت به سه میلیون و چهارصد هزار بشکه در روز رسیده‌ است، گفت: در سه ماه دوم امسال، گروه نفت و گاز رشد اقتصادی ۱۹ درصدی داشته و رشد گروه نفت و گاز با افزایش بهره‌وری از پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها، صعودی خواهد ماند.
وی با اشاره به اقدامات  این دولت برای افزایش میزان تولید نفت، گفت: تولید روزانه نفت از دو میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه به روزانه حدود سه میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه افزایش یافت. در شروع کار دولت سیزدهم، تولید روزانه نفت دو  میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه بیشتر نبود اما با اقدامات وزارت نفت طی ۲۴ ماه گذشته در راستای افزایش تولید نفت، امروز این عدد به سه میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت رسیده است.
اوجی با بیان اینکه امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و پروژه‌های سرمایه‌گذاری شده در بخش میادین مشترک و مستقل و چه در خشکی و چه در دریا، رشد تولید نفت ما افزایشی شود، گفت: بنا بر آمار سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، رشد اقتصادی گروه نفت و گاز در سه ماهه اول امسال ۱۹.۶ درصد بوده است و تلاش می‌شود این رشد به صورت صعودی مستمر ادامه پیدا کند.
وزیر نفت خاطرنشان کرد: با سرمایه گذاری که در حوزه میادین نفتی و گازی انجام می‌دهیم و افزایش ظرفیت پالایشگاه ها و محصولات پتروشیمی انتظار می‌رود تا پایان امسال و اوایل سال آینده، رشد گروه نفت و گاز صعودی شود.
انتهای پیام/
تا پایان امسال و اوایل سال آینده، رشد گروه نفت و گاز صعودی می‌شود ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار