مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران شیلات در آذربایجان‌شرقی 

1402/08/10 - 12:12 - کد خبر: 102162 نسخه چاپی

نصر: مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی به پشتیبانی مالی بنیاد برکت و ستاد فرمان امام (ره) از آبزی‌پروری در استان اشاره کرد و گفت: این تسهیلات در سه قالب به سرمایه‌گذاری شیلات اعطا می‌شود.

به گزارش نصر، «جواد گوزلی» روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از سد خاکی «ملاجیق» هشترود افزود: سرمایه‌گذاران می‌توانند تا ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات را با سود ۶ درصد، از ۵۰۰ میلیون تومان تا ۲۰ میلیارد تومان را با سود ۱۲ درصد و بالای ۲۰ میلیارد تومان تا ۶۰ میلیارد تومان را به صورت مشارکت دریافت کنند.
به گفته وی تولیدات شیلات استان طی سال گذشته با ۱۲ درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن به حدود ۱۰ تن رسید و افزایش تولید همچنان در دستور کار قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه حدود ۶۰ درصد ماهیان پرورشی استان از نوع سردآبی است، اضافه کرد: سال گذشته پنج هزار و ۷۸۹ تن ماهی سردابی در استان تولید شد.

سرانه مصرف ماهی آذربایجان‌شرقی پنج کیلوگرم کمتر از میانگین کشوری
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، سرانه مصرف ماهی در استان را هشت کیلوگرم اعلام کرد و ادامه داد: میزان مصرف ماهی در استان از میانگین کشوری یعنی ۱۳ کیلوگرم فاصله زیادی دارد و برای توسعه مصرف آبزیان به خصوص در شهرستان‌های بزرگ، مناطق گردشگری و روستاها نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم.
«گوزلی» این را هم بیان کرد که ۶۷ شرکت دانش‌بنیان در حوزه شیلات در کشور فعالیت دارد که سهم آذربایجان‌شرقی هشت شرکت است که در حوزه‌های مختلفی چون پرورش ماهی زینتی و اولین ریزجلبک اسپرولینا فعالیت دارند.

سه طرح آبزی‌پروری در پایاب سد سهند در حال اجراست
«ابوالفضل پاشایی» فرماندار هشترود هم از سرمایه‌گذاری شیلات در این شهرستان به ویژه در پایاب سد سهند خبر داد و گفت: سه طرح سرمایه‌گذاری در زمینه پرورش ماهی با ۴۵۰ تن در حال اجراست.
به گفته وی هر سرمایه‌گذاری که بخواهد در پایاب سد سهند و رودخانه‌های خروجی از سد برای پرورش ماهی سرمایه‌گذاری کند، از تسهیلات بانکی بهره‌مند می‌شود.
«پاشایی» این را هم بیان کرد که سد خاکی «ملاجیق» طی سال‌های گذشته در حال نابودی بود اما خوشبختانه حقابه آن تامین شد و اکنون بخش خصوصی برای پرورش ماهی در دریاچه این سد اقدام کرده است.
 هشترود بر خلاف بسیاری دیگر از شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی که رودخانه‌هایشان به سمت دریاچه ارومیه روانه می‌شود، در حوضه آبریز دریاچه خزر قرار داشته و منابع آبی مطلوب‌تری دارد.
انتهای پیام/ 
اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران شیلات در آذربایجان‌شرقی  خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار