وزیر ارتباطات خبر داد؛

مصوبه هیات مقررات رادیویی اتحادیه بین‌المللی مخابرات برای همکاری ایران با استارلینک

1402/08/10 - 11:54 - کد خبر: 102159 نسخه چاپی

نصر: وزیر ارتباطات گفت: «هیات مقررات رادیویی اتحادیه بین‌المللی مخابرات» یا همان RRB در جلسه خود، شرکت استارلینک را مکلف کرد که برای ارائه خدمات خود در خاک جمهوری اسلامی ایران الزامات ما را بپذیرد و مجوز دریافت کند که این یک قدم رو به جلو برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای در کشور است.

به گزارش نصر، عیسی زارع‌پور در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: ایران بارها اعلام کرده است که از حضور ارائه کنندگان خدمات چه زیر ساختی مانند اینترنت و چه نرم افزاری مانند پلتفرم‌ها استقبال می‌کند به شرطی که قوانین سرزمینی و داخلی ما را رعایت کنند. «هیات مقررات رادیویی اتحادیه بین‌المللی مخابرات» یا همان RRB در جلسه خود، شرکت استارلینک را مکلف کرد که برای ارائه خدمات خود در خاک جمهوری اسلامی ایران الزامات ما را بپذیرد و مجوز دریافت کند که این یک قدم رو به جلو برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای در کشور است.
وی در پاسخ به اینکه آیا آنها این را پذیرفته‌اند، گفت: این موضوع تازه مصوب شده تا جلسه بعدی که در اسفندماه است مکلف شدند ساز و کارهای اجرایی را فراهم کنند ما هم دنبال می‌کنیم.
وزیر ارتباطات در مورد آخرین وضعیت اقبال مردم به پیام‌رسان‌های داخلی گفت: در مورد پیام‌رسان‌های ایرانی در دولت سیزدهم از روز اول سیاست جدی که دنبال کردیم حمایت از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی بوده است. هم در زمینه تامین زیرساخت ها و پهنای باندشان و انواع حمایت هایی که لازم است را از آنها داشتیم. سال قبل دولت آیین نامه‌ای را تصویب کرد برای کسب و کارهایی که روی شبکه‌های اجتماعی داخلی فعالیت می‌کنند و روز به روز دارد به میزان کاربران و میزان فعالیت مردم در آنها افزوده می‌شود.
انتهای پیام/
مصوبه هیات مقررات رادیویی اتحادیه بین‌المللی مخابرات برای همکاری ایران با استارلینک خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار