مدیرکل میراث فرهنگی تاکید کرد:

جنگل‌ های ارسباران سال آینده ثبت جهانی می‌ شود/ «هر روایتی از تاریخ ایران بدون آذربایجان ناقص است»

1402/08/09 - 18:21 - کد خبر: 102134 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: مقام معظم رهبری در دیدارشان با مردم آذربایجان به تاریخ قهرمانانه آذربایجان اشاره کردند و فرمودند هر روایتی از تاریخ ایران بدون آذربایجان ناقص است و ما معتقدیم یکی از راه‌های روایت صحیح از تاریخ آذربایجان، ثبت و حراست از آن است.

به گزارش خبرنگار نصر، احمد حمزه‌زاده در جشن ثبت جهانی کاروانسرای خواجه نظر جلفا، افزود: چندین اثر تاریخی آذربایجان شرقی از جمله مجموعه کاروانسراهای استان با تلاش مسئولان استانی و همراهی دولت در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شدند.
وی افزود: ۵۴ کاروانسرا از ایران ثبت جهانی شدند که سه کاروانسرای خواجه نظر، گویجه بئل و کاروانسرای میانه از آذربایجان شرقی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شدند.
حمزه‌زاده ادامه داد: هر سه کاروانسرای ما مربوط به دوره صفوی هستند. ما در کشور ۷۰۰ کاروانسرا داریم که ۱۵ کاروانسرا در استان هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در ادامه به ثبت روستای تاریخی کندوان در فهرست سازمان جهانی گردشگری هم اشاره کرد و گفت: ثبت جهانی روستای تاریخی کندوان از اتفاقات بسیار مهم است که می‌تواند در توسعه صنعت گردشگری استان یک گام بسیار مهم و رو به جلو باشد‌.
حمزه‌زاده همچنین به ثبت جهانی ژئوپارک ارس هم اشاره کرد و افزود: ثبت آثار فرهنگی، تاریخی و طبیعی مجموعه ظرفیت‌های گردشگری جهانی آذربایجان شرقی را تکمیل می‌کند.
وی ادامه داد: سال آینده ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران را هم پیگیری می‌کنیم که انشاالله به نتیجه برسد. این مجموعه میراث ثبت شده فرهنگی و طبیعی باعث خواهند شد تا گردشگران خارجی و داخلی اقبال بیشتری به آذربایجان شرقی داشته باشند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در ادامه به تاریخ سراسر افتخار آذربایجان اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در دیدارشان با مردم آذربایجان به تاریخ قهرمانانه آذربایجان اشاره کردند و فرمودند هر روایتی از تاریخ ایران بدون آذربایجان ناقص است و ما معتقدیم یکی از راه‌های روایت صحیح از تاریخ آذربایجان، ثبت و حراست از آن است.
انتهای پیام/
جنگل‌ های ارسباران سال آینده ثبت جهانی می‌ شود/ «هر روایتی از تاریخ ایران بدون آذربایجان ناقص است» نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار