مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خبر داد:

ایجاد ۱۳۰ خانه محیط زیست در آذربایجان شرقی

1402/08/09 - 13:49 - کد خبر: 102114 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اعلام اینکه تاکنون ۱۳۰ خانه محیط زیست در شهرها و بخش های مختلف استان ایجاد شده است، گفت: ایجاد این خانه ها همراستای سیاست های مدیریت سبز دولت سیزدهم است.

به گزارش نصر، شهنام اشتری روز سه شنبه در نشست کمیته شبکه تشکل های محیط زیست استان با اعلام آمادگی برای همکاری در فعالیت خانه های محیط زیست و فعالین این حوزه، افزود: باید توجه داشت خانه های محیط زیست بستری مهم برای مردمی سازی و مشارکت تشکل ها و فعالین محیط زیست است.
وی با بیان اینکه خانه های محیط زیست با هدف کاهش بار مالی بخش های مختلف محیط زیست و آموزش مردم ایجاد می شود، اظهار کرد: بر همین اساس چگونگی رعایت مباحث زیست محیطی و نهادینه سازی شهروندان همسو با سیاست های مدیریت سبز که به اقتصاد خانواده کمک می کند، مورد کنکاش قرار می گیرد.
اشتری ادامه داد: اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در تجهیز و راه اندازی خانه های محیط زیست در بخش های مختلف همچون آموزش و پرورش، صنایع، حوزه های گردشگری و علاقمندان محیط زیست به ایجاد این خانه ها همکاری لازم را انجام داده است و به این همکاری ها تداوم بخشیده و آن را تقویت می کند.
وی نظارت بر فعالیت این خانه ها با هدف همکاری در جهت اهداف سازمان حفاظت محیط زیست را مورد تاکید قرار داد و افزود: افزایش گستره حفاظتی به دلیل کمبود نیرو برای همراهی بهتر و بیشتر تشکل ها و فعالان زیست محیطی با برگزاری دوره های آموزشی برای موسسین این خانه ها و نشست های ماهانه از طریق اداره آموزش و مشارکت های مردمی اداره کل در جریان است.
اشتری ابراز امیدواری کرد: با تشکیل کارگروه و یا کمیته های مربوط به هر یک از شاخص های محیط زیست و عضویت تشکل های محیط زیست در این کارگروه ها، بتوان با افزایش توان علمی در پیمودن مسیر توسعه پایدار گام های مثبتی برداشت.
وی با بیان اینکه پویش خانه های محیط زیستی بدون همراهی و همفکری تشکل های مردم نهاد رشد نمی کند، گفت: اجرای پروژه های محیط زیستی بدون این همکاری های چند جانبه ممکن نخواهد شد.
انتهای پیام/
ایجاد ۱۳۰ خانه محیط زیست در آذربایجان شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار