فتح زاده خبر داد:

مجتمع آبرسانی ورزقان ۸۸ درصد پیشرفت دارد

1402/08/09 - 12:25 - کد خبر: 102107 نسخه چاپی

نصر: سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی از پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصدی مجتمع آبرسانی ورزقان خبر داد و گفت: این مجتمع با تامین آب از سد حاجیلار با هدف تامین آب آشامیدنی ۸۸ روستا و شهر ورزقان در حال ساخت است.

به گزارش نصر، «حیدر فتح‌زاده» روز سه شنبه در بازدید از فاز دوم این مجتمع آبرسانی اظهار کرد: این پروژه با اجرای ۱۱۰ کیلومتر خط لوله، ایجاد مخزن در روستای چراغان و حفر هشت چاه از سوی شرکت آب و فاضلاب و مجری قرارگاه امام حسن (ع) در حال اجراست و همه مخزن ها و شبکه های مسیر انتقال آب بازسازی شده است.
وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح محرومیت زدایی و ارتقای شاخص های سلامت اجتماعی است، افزود: در اجرای این پروژه از منابع و اعتبارات ملی، استانی و مسوولیت های اجتماعی شرکت مس سونگون استفاده شده است.
فتح زاده گفت: ساخت مجتمع آبرسانی ورزقان از سال ۱۴۰۰ شروع شده و مبلغ اعتباری طرح ۲ هزار میلیارد ریال است.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همچنین از اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب شهر ورزقان با مشارکت شرکت مس سونگون خبر داد.
فتح‌زاده در بازدید از طرح اجرای فاضلاب این شهر اظهار کرد: این طرح با مشارکت مس سرنگون در شهر ورزقان و با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان اجرا می‌شود.
وی بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های محلی و تسهیل‌گری در استفاده از منابع مسوولیت های اجتماعی شرکت ها و بخش های عمومی را گامی مهم در شروع و اتمام پروژه های مرتبط با شاخص های توسعه دانست و افزود: این امر همچنین موجب تقویت اعتماد و سرمایه اجتماعی بین مردم، شرکت ها و نهادهای مرتبط خواهد شد.
شهر ورزقان با بیش از ۶ هزار و ۲۶۵ نفر جمعیت تا کنون فاقد فاضلاب شهری بوده و این پروژه همزمان در شهر خاروانا و روستای « گل آخر» اجرا می شود.
انتهای پیام/
مجتمع آبرسانی ورزقان ۸۸ درصد پیشرفت دارد خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار