مدیرکل فرودگاه‌ های آذربایجان‌ شرقی؛

ترمینال فرودگاه تبریز با کمبود فضا مواجه است

1402/08/08 - 18:03 - کد خبر: 102077 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: ترمینال فرودگاه شهید مدنی تبریز با کمبود فضا مواجه است و بر همین اساس به‌زودی عملیات اجرایی ترمینال جدید با ۲۲ هزار مترمربع زیربنا آغاز می‌شود.

به گزارش نصر، «رامین آذری» روز دوشنبه در حاشیه سفر خود به مراغه و در گفت‌وگویی افزود: مشاور طرح احداث ترمینال جدید فرودگاه تبریز انتخاب شده و برای کلنگ‌زنی آن تا پایان سال جاری تلاش می‌شود.
وی با بیان اینکه ترمینال جدید فرودگاه تبریز یکی از بزرگترین پروژه‌های استانی شرکت فرودگاه‌های کشور به شمار می‌رود، اضافه کرد: با احداث فرودگاه جدید، کیفیت ارایه خدمات به مسافران نیز ارتقا می‌یابد.
به گفته وی و بر اساس آمارها، فرودگاه شهید مدنی تبریز جزو فرودگاه‌های پرترافیک کشور است و این فرودگاه در مهرماه از لحاظ کیفیت ارایه خدمات به مسافران در سطح کشور رتبه نخست را کسب کرد.
«آذری» افزود: فرودگاه شهید مدنی تبریز در کیفیت ارایه خدمات فرودگانی نیز در ردیف سه فرودگاه برتر کشور قرار دارد و اگر ترمینال جدید نیز احداث و بهره‌برداری شود، وضعیت مطلوب‌تر خواهد بود.
وی با قدردانی از کارکنان فرودگاه شهید مدنی تبریز، بیان کرد: علاوه بر تلاش برای ارایه خدمات باکیفیت فرودگاهی به مسافران، در زمینه توسعه فضاهای ساختمانی نیز کارهای ارزشمندی در دست پیگیری است.
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی اعتبار مورد نیاز برای احداث ترمینال جدید در فرودگاه شهید مدنی تبریز را هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: اعتبار مورد نیاز از سوی شرکت فرودگاه‌های کشور تامین می‌شود.
به گزارش ایرنا مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی پیش از این نیز گفته بود که «ترمینال کنونی فرودگاه تبریز با ۱۰ هزار و ۶۰۰ مترمربع، تناسب چندانی با حجم زیاد مسافر این فرودگاه ندارد و طرح ساخت ترمینال جدید باید سریع‌تر عملیاتی شود».
در حاشیه سفر «آذری» به مراغه نیز «غلامرضا احمدی» به عنوان رئیس جدید فرودگاه سهند معرفی، و از زحمات «محمد حاجی‌پور» قدردانی شد.
گفتنی است آذربایجان‌شرقی علاوه بر فرودگاه شهید مدنی تبریز، یک فرودگاه دیگر با عنوان سهند دارد.
انتهای پیام/
ترمینال فرودگاه تبریز با کمبود فضا مواجه است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار