فوتبالیست لژیونر تبریزی مطرح کرد:

محرومیت فوتبال بانوان آذربایجان شرقی/ گریز استعدادهای فوتبال بانوان از تبریز

1402/08/08 - 17:01 - کد خبر: 102074 نسخه چاپی

نصر: فوتبالیست لژیونر تبریزی گفت: متاسفانه در استان ما با وجود پتانسیل و توانمندی‌های ورزشی در حوزه بانوان، هنوز تیم داری از فوتبال بانوان در آذربایجان شرقی نهادینه نشده است و متاسفانه بازیکنان تبریزی که در لیگ و‌ تیم ملی ایران بودند به کشورهای دیگر اعزام شدند.

به گزارش نصر، “ساناز ربیع لاله” با حضور در تحریریه نصر و گفت و گو با خبرنگار این آژانس خبری اظهار کرد: متولد ۱۳۷۸ اهل تبریز هستم و ورزش را از ۸ سالگی در دوران مدرسه زمانی که استعدادیابی می‌کردند، شروع کردم. ابتدا در رشته دو‌میدانی‌ انتخاب شدم و در مسابقات دومیدانی نفر دوم شدم اما روحیات من با رشته های انفرادی سازگار نبود و در نهایت به رشته‌های گروهی روی آوردم که در استعدادیابی رشته‌های گروهی از بین دو رشته بسکتبال و فوتسال به سمت فوتسال رفتم و فعالیت حرفه‌ای خود را از ۹ سالگی آغاز کردم.
وی افزود: پدر و‌مادرم مربی فوتبال هستند حتی پسرعمویم یکی از پیشکسوتان باشگاه تراکتورسازی است و به نوعی علاقه به فوتبال را از خانواده به ارث برده‌ام. 
این بانوی فوتبالیست ادامه داد: پست من دفاع است و در لیگ برتر به‌عنوان بهترین مدافع انتخاب شدم ‌‌در مسابقات استانی فوتسال عنوان خانم گل‌را دریافت کردم.
 

ربیع لاله با اشاره به اینکه ۶ سال بصورت مداوم عضو ثابت تیم‌ ملی بودم و در رده سنی خودم اولین نفری بودم که به تیم ملی دعوت شدم، تصریح کرد: در اولین سال ورود به ورزش فوتسال، به مسابقات کشوری اعزام شدیم که در این مسابقات نفرات برتر به تیم‌ ملی انتخاب می‌شدند و در نهایت بعد سه سال به تیم‌ملی زیر ۱۳ سال انتخاب شدم.
وی با بیان‌اینکه‌دو سال متوالی در تیم‌ملی‌زیر ۱۳ سال حضور داشتم، ابراز کرد: چند اردوی تیم ملی برگزار شد که اولین مسابقات مقدماتی آسیایی در سرلانکا برگزار شد و دومین سال همین مسابقات در ازبکستان برگزار شد.
ربیع لاله در مورد سوابق ملی خود یادآور شد: بعد از تیم‌ملی زیر ۱۳ سال، در رده زیر ۱۶ سال تیم‌ملی همراه شدم که یک سال در ازبکستان و سال بعدی در مسابقات غرب آسیا در بنگلادش با تیم‌های اردن، امارات، بنگلادش و هند بازی کردیم‌که در بنگلادش قهرمان شدیم ‌وبه مسابقات فینال آسیا که در چین برگزار شده بود اعزام شدیم.
این بانوی فوتبالیست تبریزی با بیان اینکه خاص ترین تجربه فوتبالی من حضور در مسابقات اروپایی بود، خاطرنشان کرد: برای اولین‌بار تورنمنت اروپایی که در آن تیم ملی جوانان ایران به کشور ایتالیا اعزام شدند و من نیز جزو ۱۹ نفر دعوت شده بودم که آنجا با تیم‌های قدرتمند انگلیس، آمریکا و ایتالیا بازی کردیم که آن‌مسابقات تجربه بسیار خوبی برای همه ما محسوب می‌شد چراکه رقابت با تیم های قدر دنیا تجربه‌ای خاص ‌متفاوت است.
ربیع لاله تاکید کرد: بی تردید سطح فوتبال تیم های اروپایی بسیار بالا است و قابل مقایسه با تیم های آسیایی نیست اما تیم‌ملی فوتبال بانوان ایران نیز با ارتقا بیش از ۷ پله پیشرفت خوبی کرده است.
وی درباره کارنامه فوتبالی‌اش تشریح کرد: من در تیم‌های شهرداری تبریز، ماشین‌سازی تبریز، انصار ولایت تبریز، ایرمان سمنان، نمین سرامیک اردبیل، صبامهر و استقلال خوزستان بازی کردم.
ربیع لاله گفت: جای بسیار اندوه است که حمایت مادی و معنوی تیم‌های ترکیه‌ای از بازیکنان غیربومی حتی در زمان‌آسیب دیدگی، زمین‌ تا آسمان با کشور خودمان فاصله دارد؛  زمانی که در ایران بودم، دو‌سال به دلیل آسیب دیدگی و جراحی رباط صلیبی زانو، قراردادم با برخی از باشگاه‌ها به مشکل برخورده بود. 
وی ادامه داد: در حال حاضر به عنوان بازیکن آزاد به تیم «استانبول تلسیز اسپور» در لیگ دسته اول ترکیه پیوسته ام و ماه بعد مسابقات لیگ دسته یک شروع خواهد شد.
وی با بیان‌اینکه لیگ برتر ایران، ۱۱ تیم‌دارد که متاسفانه نام آذربایجان شرقی بین این ۱۱ تیم، هیچ‌وقت به دلیل عدم تیم داری ندرخشیده است، اظهار کرد: اكثر شهرهاي بزرگ حتي شهرهای كوچك مثل سیرجان، انزلی، بم ‌ تيم داری می‌کنند و قهرمان لیگ برتر هر سال استان بم است.
این‌بانوی فوتبالیست تبریزی ‌افزود: متاسفانه استان ما و تبریز، تیم فوتبال ندارد و‌مجبورا در فوتسال بازی می‌کردیم و چون هیچ‌وقت از فوتبال بانوان حمایت نشده است، من و تمام فوتبالیست‌های این استان مجبورا در تیم های دیگر ‌و براي شهرهاي ديگر بازی کرده و افتخار کسب می‌کردیم.
ساناز ربیع لاله ابراز کرد: متاسفانه در استان ما با وجود پتانسیل و توانمندی‌های ورزشی در حوزه بانوان، هنوز تیم داری از فوتبال بانوان در آذربایجان شرقی نهادینه نشده است و متاسفانه بازیکنان تبریزی که در لیگ و‌ تیم ملی ایران بودند به کشورهای دیگر اعزام شدند.
وی ادامه داد: حیف است این پتانسیل‌های ورزشی در آذربایجان شرقی بین استان‌های کوچک تر تقسیم شود و در شهرهای دیگر دور از خانواده بازی می کنند
وی گفت: از لحاظ استانداردهای زمین بازی فوتبال بانوان و چمن مشکلی نداریم ولی از بابت اسپانیر همیشه مشکل داریم و دلیل اغلب باشگاه هایی که تیم‌داری نمی‌کنند، ادعا دارند که حاشیه فوتبال بانوان زیاد است و یا  به دلیل محدودیت رسانه‌ای شدن، دیده نمی‌شوند، راغب به تیم داری نیستند.
ربیع لاله به تیم های مورد علاقه خود خاطرنشان کرد و گفت: در ایران طرفدار تيم هاي شهرم یعنی تراکتور و ماشین سازی هستم و درخارج از ایران هم طرفدار بارسلونا هستم.
این بانوی فوتبالیست تبریزی در‌پایان اذعان کرد: ابتدا از خانواده‌ام‌ که همیشه حامی من بوده اند قدردانی کرده و‌ سپس از آقای صمدی و باقری که‌ سال ها زحمت کشیده‌اند تا از تبریز نماینده فوتبالی به کشور ترکیه اعزام شود و همیشه مشوق و‌حامی بانوان فوتبالیست ایرانی بودند، تشکر می‌کنم و در نهایت امیدوارم باشگاه‌هاي بزرگ، تیم‌هاي بانوان را در استان راه اندازي کرده ‌پتانسیل بانوان فوتبالیست استان را برای یکبارهم که شده محک بزنند.
انتهای پیام/
محرومیت فوتبال بانوان آذربایجان شرقی/ گریز استعدادهای فوتبال بانوان از تبریز سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار