امام جمعه تبریز:

مدیران مدارس از توانمندی‌های والدین در امور مدیریتی استفاده کنند

1402/08/08 - 14:29 - کد خبر: 102064 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ضرورت استفاده از توانمندی‌های اولیای دانش آموزان از سوی مدیران مدارس در امور مدیریتی تاکید کرد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین « سید محمدعلی آل هاشم » روز دوشنبه در دیدار وزیر آموزش و پرورش با وی با اشاره به حساسیت دستگاه تعلیم و تربیت، اظهار کرد: دعوت از اولیا تنها جنبه تشریفاتی نداشته باشد و فقط برای اخذ کمک هزینه نباشد.
وی به برخی مشکلات موجود در دانشگاه فرهنگیان به ویژه کمبود فضای فیزیکی اشاره کرد و گفت: حل این مشکلات منوط به مدیریت درست بوده و اقدامات وزیر کنونی در این زمینه مورد تایید است که امیدواریم با برنامه های مدون، تحولات مثبت بیشتری را ایجاد کنند.
حجت الاسلام آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود بر صدور مجوز ایجاد مدارس غیردولتی در مناطق کم برخوردار تاکید کرد.
وی همچنین با تاکید بر توجه به امور پرورشی افزود: از مجموعه آموزش و پرورش انتظارات بیشتری در این زمینه می رود که امیدوارم در مدیریت جدید، به این مقوله توجه ویژه شود.
وی، با آرزوی موفقیت برای وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت تحقق بخشیدن به برنامه‌های مطرح شده از سوی وی تاکید کرد و گفت: همه با تمام توان در خدمت آموزش و پرورش هستیم.
امام جمعه تبریز همچنین با تکریم مناسبت‌های آبان ماه و به ویژه روز نوجوان و بسیج دانش آموزی، گفت: دانش آموزان و دانشجویان با حضورشان در راهپیمایی ۱۳ آبان، وفاردیشان را به آرمان‌های انقلاب و امام نشان خواهند داد.

ساخت پنج هزار و ۸۰۶ مدرسه در کشور
وزیر آموزش و پرورش نیز در این دیدار با بیان اینکه سیاست دولت قبل، تضعیف دانشگاه فرهنگیان بود، اظهار کرد: در سال ۹۷، با حضور رهبر انقلاب، دانشگاه فرهنگیان احیا شد و با جذب حداکثری دانشجو، بخشی از کمبودهای معلم جبران شد.
«رضامراد صحرایی» ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان، گنجایش دانشجوی زیاد نداشت اما در دولت جدید حمایت بسیار زیادی در خصوص دانشگاه فرهنگیان شده است.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه ما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، گفت: متاسفانه زمانی، کنار سند تحول، سند ۲۰۳۰ را گذاشتند که در وزارتخانه دفتر و ردیف بودجه داشت.
صحرایی با بیان اینکه نگاشت مدرسه‌ای، رسانه‌ای، حقوقی و نهادی سند تحول بنیادین‌ در حال تدوین است، گفت: پروژه هر دانش‌آموز یک مهارت نیز در حال پیگیری است.
وزیر آموزش و پرورش جذب معلم مطلوب را نیز از سیاست‌های اصلی آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: امسال برای نخستین بار، مصاحبه چند دقیقه‌ای استخدامی، به یک فرایند علمی و روانشناسی تبدیل شد و برنامه‌های ویژه‌ای هم در حوزه توانمندسازی معلمان داریم.
صحرایی با بیان اینکه شرافت ما معلمی ما است، از ساخت پنج هزار و ۸۰۶ مدرسه در دو سال گذشته خبر داد و گفت: خیرین مدرسه‌ساز در این دوره درخشان هستند.
وزیر آموزش و پرورش امروز به منظور شرکت در اجتماع ۱۰ هزار نفری دانش آموزی « نسل طوفان » به تبریز سفر کرد.
انتهای پیام/
مدیران مدارس از توانمندی‌های والدین در امور مدیریتی استفاده کنند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار