خبر/

دکتر محمدباقر صدری درگذشت 

1402/08/08 - 10:03 - کد خبر: 102038 نسخه چاپی

نصر: دکتر محمدباقر صدری، اقتصاددان برجسته کشورمان و شهردار اسبق تبریز ساعتی پیش درگذشت.

به گزارش نصر، دکتر محمدباقر صدری به سال ۱۳۲۳ در شهر مهربان شهرستان سراب آذربایجان شرقی به دنیا آمد و پس از طی تحصیلات ابتدایی و متوسطه عازم اتریش شد.
مرحوم دکتر صدری در ادامه تحصیلات آکادمیک خود در علم اقتصاد وارد دانشگاه گراتز اتریش شد و دوره دکتری را با موفقیت سپری کرد. وی در این دانشگاه همکار پروفسور تین برگن برنده نوبل اقتصاد بود.
دکتر محمدباقر صدری پس از بازگشت به ایران با نویسندگی در روزنامه اطلاعات را از سر گرفت و بعد به عنوان دبیر همایش‌های ملی توسعه صادرات غیر نفتی تبریز که سالانه برگزار می‌شد، نقش پررنگی در توسعه صادرات و کمک به دولت‌های مختلف برای رفع موانع تولید داشت.
وی اولین شهردار کلانشهر تبریز پس از انقلاب اسلامی بود و مدیرکل بازرگانی آذربایجان شرقی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع تبریز، عضویت در هیأت مدیره سازمان توسعه تجارت و... از دیگر سوابق اثربخش دکتر محمدباقر صدری بود.
  مراسم های تشییع، خاکسپاری و بزرگداشت مرحوم دکتر محمدباقر صدری توسط خانواده ایشان اطلاع‌رسانی خواهد شد.
آژانس خبری، تحلیلی نصر درگذشت این اقتصاددان برجسته کشورمان که جزو افتخارات آذربایجان عزیز به شمار می‌رود را به خانواده ایشان، اهالی دانشگاه و صنعت و تولید و مردم قدردان آذربایجان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای این مرحوم رحمت واسعه و علو درجات را مسئلت می‌کند. روحش شاد و راهش پررهرو باد.
انتهای پیام/
دکتر محمدباقر صدری درگذشت  نصر

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   یاشاسین مهربان   6 ماه پیش  

یاشاسین مهربان
پژوهشیار