خبر/

اختراع مبتکران اردبیلی وارد بازار خودروسازی می‌شود

1398/10/03 - 14:00 - کد خبر: 10202 نسخه چاپی

نصر: اختراع مبتکران اردبیلی شامل سیستم هشدار پارگی و خوردگی دندانه‌های تسمه‌تایم با قطع استارت خودرو به زودی برای نصب بر روی خودروها وارد بازار می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، مهسا صداقت، یکی از مبتکران این دستگاه امروز به خبرنگار گفت: این سیستم قابلیت اعلام خوردگی دندانه‌ تسمه، اعلام پارگی و شلی تسمه در اثر خرابی تسمه سفت‌کن و واترپمپ را دارد و قابل نصب بر روی تمامی خودروهای دیفرانسیل جلو است. 
وی افزود: هدف اصلی تولید این دستگاه ارتقای کیفیت موتور، حمایت از حقوق مصرف‌کننده و جلوگیری از خروج ارز از کشور با لحاظ وارداتی بودن بیشتر قطعات آسیب‌دیده است.
صداقت ادامه‌داد: با توجه به خسارت‌های هنگفت ناشی از پارگی تسمه تایم در خودروها که موجب خرابی قطعات زیادی در موتور خودروها می شود که بسته به نوع خودرو امروزه ۲۵ تا ۸۰ میلیون ریال هزینه تعمیر آن است، این دستگاه می‌تواند طرح بسیار خوبی جهت جلوگیری از این هزینه باشد.
وی تشریح‌کرد: در سال‌های گذشته خودروسازهای خارجی با توجه به عدم دسترسی به این فناوری و با توجه به موضوع حمایت از مصرف‌کننده، سیستم اکثر خودروهای خود را از تسمه‌تایم به زنجیرتایم تغییر داده‌اند که سیستم زنجیرتایم نیز به نوبه خود مشکلات زیادی را متوجه خودروسازان کرده است.
بهمن طاهری، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و مهسا صداقت مدرس دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری الناز صفوی و علی مصلح دستگاه سیستم هشدار پارگی و خوردگی دندانه‌های تسمه‌تایم با قطع استارت خودرو را اختراع و به ثبت رسانده‌اند.
انتهای پیام/
اختراع مبتکران اردبیلی وارد بازار خودروسازی می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار