ارتفاعات استان زنجان سفید پوش می‌ شود

1402/08/07 - 12:18 - کد خبر: 101985 نسخه چاپی

نصر: کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: با کاهش دمای هوا از صبح سه شنبه هفته جاری برای مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان بارش برف پیش بینی شد.

به گزارش نصر، حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف و گاهی همراه با ورزش باد ملایم است،‌ افزود:‌ از فردا / دوشنبه/ ناپایداری های جوی و پوشش ابرها افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه همچنین از بعدازظهر سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت،‌ یادآور شد:‌ روزهای پایانی هفته نیز شاهد رعد و برق و بارش باران در برخی مناطق استان خواهیم بود.
سلطانی تصریح کرد:‌ از فردا / یکشنبه / شرایط جوی استان پایدار است و از روز چهارشنبه سامانه بارشی ضعیفی وارد استان می شود که موجب بارش های پراکنده در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری خواهد شد.
وی دمای فعلی هوای شهر زنجان را ۹ درجه سانتیگراد بیان کرد و اظهار داشت:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه افزایش یافته است.
سلطانی گفت:‌ طی شبانه روز گذشته روستای خیرآباد زنجان با منفی ۲ درجه سردترین و شهر چورزق با ۳۴ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان بودند.
این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان چهار و ۲۲ درجه، ابهر سه و ۲۴ درجه، خرمدره ۶ و ۲۱ درجه، آببر ۱۶ و ۳۰ درجه، سلطانیه یک و ۱۸ درجه، قیدار پنج و ۱۹ درجه و ماهنشان هشت و ۲۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است.
استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.
داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.
انتهای پیام/
ارتفاعات استان زنجان سفید پوش می‌ شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار