استاندار آذربایجان شرقی؛

سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیون یورویی در نیروگاه خورشیدی هریس زمینه ساز توسعه است

1402/08/06 - 17:52 - کد خبر: 101956 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای نیروگاه خورشیدی ۲۵۰ مگاواتی هریس با بیش از ۱۴۰ میلیون یورو سرمایه گذاری گفت: ساخت نیروگاه خورشیدی زمینه ساز توسعه این شهرستان و استان است.

به گزارش نصر، «عابدین خرم»، روز شنبه در نشست بررسی وضعیت ساخت نیروگاه خورشیدی هریس با بیان اینکه مردم این شهرستان از ساخت نیروگاه خورشیدی استقبال می کنند، افزود: ساخت و بهره برداری از این نیروگاه، علاوه بر فراهم کردن زمینه اشتغال صدها نفر از جوانان شهرستان موجب شکوفایی صنعتی و تولیدی هریس می شود.
وی اظهار کرد: ساخت نیروگاه خورشیدی در هریس از مصادیق عینی توزیع امکانات، سرمایه و طرح های در دست اجرای مجتمع مس سونگون به عنوان پیشرانه توسعه آذربایجان شرقی است.
خرم، ادامه داد: با تکمیل این طرح زیرساختی با افزایش تولید برق در آذربایجان شرقی، امکان جذب نیروهای متخصص و دانش آموخته شهرستان هریس نیز در این طرح فراهم می شود.
به گزارش ایرنا، در این جلسه بر تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای اجرای طرح ساخت نیروگاه خورشیدی ۲۵۰ مگاواتی هریس از مردم محل تاکید شد.
ساخت نیروگاه خورشیدی ۲۵۰ مگاواتی هریس با بیش از ۱۴۰ میلیون یورو سرمایه گذاری از جمله دستاوردهای دولت سیزدهم در زمینه منتفع کردن متناسب مردم آذربایجان شرقی از مزایای معدن مس سونگون در شهرستان ورزقان است.
شهرستان هریس از شهرستان‌های آذربایجان شرقی است که از ۲ بخش مرکزی و خواجه تشکیل شده است، جمعیت این شهرستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، حدود ۷۰ هزار نفر است.
انتهای پیام/
سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیون یورویی در نیروگاه خورشیدی هریس زمینه ساز توسعه است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار