فتحی خبر داد:

تلاش برای تکمیل تصفیه خانه فاضلاب آذرشهر تا پایان امسال

1402/08/06 - 13:14 - کد خبر: 101937 نسخه چاپی

نصر: سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی اعلام کرد: تلاش می شود تصفیه خانه فاضلاب آذرشهر تا پایان امسال تکمیل و افتتاح شود.

به گزارش نصر، حیدر فتح‌ زاده امروز در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب آذرشهر اظهار کرد: ساخت تصفیه خانه فاضلاب این شهر که از چندین سال قبل آغاز شده یکی از مطالبات چندین ساله ساکنان است و با اختصاص بودجه از اعتبارات سفر رئیس جمهور سرعت گرفته است و تلاش می کنیم تا پایان امسال شاهد افتتاح این طرح مهم باشیم.
برای دفع بهداشتی فاضلاب آذرشهر، عملیات ساخت تصفیه خانه فاضلاب این شهر در زمینی به مساحت سه هکتار در حال اجرا است که بر اساس آن تصفیه خانه‌ای در یک مدول و با سه خط جریان و زیر پوشش قرار دادن جمعیت ۷۲ هزار نفر طراحی شده که در مرحله اول اجرایی ۲ خط از سه خط و با ظرفیت تصفیه حدود هشت هزار و یکصد مترمکعب در روز در حال ساخت است.
وی همچنین با اشاره به بازدید از کارخانه فرآوری لپه در این شهر گفت: عمده محل تامین مواد اولیه لپه در آذرشهر، به غیر از آذرباجان شرقی، استان‌های کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه هستند و هر سال ۴۰ هزار تن مواد اولیه لپه خریداری و به میزان ۳۲ هزار تن فرآوری شود و در صورت تامین نشدن از داخل کشور، از کشور‌های اتیوپی، هندوستان و استرالیا تامین می‌شود.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: آذرشهر به عنوان قطب فرآوری و تامین لپه کشور محسوب می‌شود، به طوری که با بیش از ۲۰۰ کارخانه فرآوری ۹۹ درصد لپه کشور را تولید می‌کند و در این کارخانه ها بیش از پنج هزار نفر مشغول به فعالیت هستند.
فتح زاده خاطرنشان کرد: در واقع شهر آذرشهر نقش تکمیل کننده زنجیره ارزش مواد غذایی و تولید محصولات کشاورزی در بخش نخود و لپه را دارد وبسته بندی مطلوب محصول لپه، متناسب سازی آن با نیاز مصرف کننده و معرفی مطلوب آن با نام تجاری استان آذربایجان شرقی و شهر آذرشهر می‌تواند نقش مهمی در تکمیل زنجیره ارزش صنایع استان و کشور داشته باشد.
بازدید از ساختمان فرمانداری و ساختمان در حال احداث مجتمع فرهنگی هنری شهرستان آذرشهر که از سال گذشته بعد از چندین سال توقف به همت دولت مردمی دکتر رئیسی آغازشده است، طرح تغذیه مصنوعی فیروزسالار، سه راهی شهید غفاری به عنوان نقطه حادثه خیز شهرستان و طرح احداث تقاطع شهید غفاری از دیگر برنامه‌های فتح زاده در سفر به آذرشهر بود.
شهرستان ۱۱۰ هزار نفری آذرشهر به عنوان مهمترین قطب صنعتی، معدنی و مراکز دانشگاهی استان در غرب تبریز واقع شده است.
انتهای پیام/
تلاش برای تکمیل تصفیه خانه فاضلاب آذرشهر تا پایان امسال نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار