صعود به مناطق حفاظت‌شده با هماهنگی محیط زیست میسر است

1402/08/05 - 20:15 - کد خبر: 101899 نسخه چاپی

نصر: برگزاری صعودهای پاک در هفته تربیت بدنی، مجوزی برای ورود به مناطق حفاظت‌شده بدون هماهنگی با محیط زیست توسط هیات صادر نخواهد شد.

به گزارش نصر، باشگاه‌های کوهنوردی آذربایجان‌شرقی به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی صعود پاک برگزار کردند.
میرعلی آقاسیدی، رئیس هیات کوهنوردی استان ضمن تبریک هفته تربیت بدنی اظهار کرد: پیرو ابلاغیه فدراسیون کوهنوردی مبنی بر برنامه‌ریزی جهت برگزاری همایش‌های پاکسازی محیط کوهستان، به مناسبت هفته تربیت‌بدنی‌، موضوع در کمیته تخصصی هیات استان بررسی و تصمیمات آن به باشگاه‌ها ابلاغ شد.
آقاسیدی گفت‌: باشگاه‌های کوهنوردی استان جزء فعال‌ترین باشگاه‌های کشور هستند و رعایت مسائل محیط زیستی اولویت اصلی آنها در اجرای برنامه‌های هفتگی است، از این‌رو درخواست شد تا به مناسبت این هفته مشارکت بیشتری هم داشته باشند.
رئیس هیات کوهنوردی آذربایجان‌شرقی افزود‌: حفظ و صیانت از قلل و مناطق بکر طبیعت جزء اولویت‌های اساسی هیات و هم‌راستا با سیاست‌های سازمان حفاظت محیط زیست است، از این‌رو مجوزی برای ورود به مناطق حفاظت‌شده  بدون نظر سازمان محیط زیست صادر نخواهد شد.
میرعلی آقاسیدی گفت: به همین منظور و جهت تبیین درست اهداف گرامیداشت هفته تربیت بدنی از باشگاه‌های استان و ورزشکاران درخواست شده از حضور در این مناطق خودداری کنند و در صورت نیاز جهت اجرای برنامه با ارائه طرح و پیوست محیط زیستی با هماهنگی هیات کوهنوردی و کمیته حفظ محیط زیست اقدامات لازم را انجام دهند.
گفتنی است، به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی باشگاه‌های کوهنوردی استان از جمله باشگاه کوهنوردی ققنوس در  منطقه مهربان‌، شهرستان سراب ککیلی قیه‌، باشگاه اولدوز در جنگل‌های ناپشته‌، باشگاه سبز اندیش در پیرداود‌، باشگاه قاف آذرشهر بام استان همدان و قله زیبای یخچال‌، باشگاه آلپ برنامه دربند الوانق -آذرشهر، باشگاه بابک در قیزیوردی، باشگاه ایلقار در ارشدسلطان، باشگاه یامور در دیواره توربین، ‌هیات کوهنوردی شهرستان شبستر به قله میشو و باشگاه لوتسه به قله توچال صعود و برنامه‌های پاکسازی در  طبیعت اجرا کردند.
صعود به مناطق حفاظت‌شده با هماهنگی محیط زیست میسر است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار