چین به دنبال داوطلبانی برای رفتن به فضا

1402/08/05 - 19:44 - کد خبر: 101897 نسخه چاپی

نصر: جوانترین خدمه فضانوردان چینی روز پنجشنبه عازم ایستگاه فضایی چین شدند و راه را برای نسل جدیدی از "تایکونوردان" برای پیشبرد جاه طلبی‌های فضایی این کشور در آینده هموار کردند.

به گزارش نصر، فضاپیمای Shenzhou-۱۷ یا "کشتی الهی" و سه مسافر آن از روی یک موشک Long March-۲F از مرکز پرتاب ماهواره Jiuquan در شمال غربی چین بلند شدند. خلبان سابق نیروی هوایی تانگ هونگبو، ۴۸ ساله بود که در اولین مأموریت خدمه به ایستگاه فضایی در سال ۲۰۲۱ رفت.
بازگشت او به پاسگاه مداری تیانگونگ یا «کاخ آسمانی» به زبان چینی، همچنین رکورد جدیدی را برای کوتاه‌ترین فاصله بین دو ماموریت فضایی توسط تایکونوردان - که از کلمه چینی به معنای فضا ابداع شده است - ایجاد کرد که نشان‌دهنده چرخش سریع‌تر تایکونوردان در سال‌های آینده است. 
تانگ، از دومین دسته از فضانوردان چینی در سال ۲۰۱۰، باید بیش از یک دهه صبر می‌کرد تا برای اولین سفر فضایی خود در سال ۲۰۲۱ انتخاب شود.
در مقابل، تانگ شنجی، ۳۳ ساله، و جیانگ شینلین، ۳۵ ساله، خدمه Shenzhou-۱۷، که هر دو برای اولین بار به فضا سفر کردند، در سپتامبر ۲۰۲۰ به سومین دسته از فضانوردان چینی پیوستند. 
چین در حال حاضر فرآیند انتخاب برای دسته چهارم فضانوردان را آغاز کرده است و به دنبال داوطلبانی با مدرک دکترا در رشته هایی از زیست شناسی، فیزیک و شیمی گرفته تا مهندسی زیست پزشکی و نجوم است.
انتهای پیام/
چین به دنبال داوطلبانی برای رفتن به فضا خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار