کلنگ زنی پد بالگرد در بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذر

1402/08/05 - 12:31 - کد خبر: 101887 نسخه چاپی

نصر: برای اولین بار پد بالگرد اورژانس هوایی در بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری کلنگ‌ زنی شد.

به گزارش نصر، پنجشنبه چهارم مهر ماه ۱۴٠۲ کلنگ‌زنی پد بالگرد اورژانس هوایی در بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری با حضور خیربزرگوار حاجی کریم مردانی آذر و  بهمن نقی پوررئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز وبه همراه معاونین ، سیامک شیوا رئیس مرکز،سرهنگ سلیمانی فرمانده هوانیوز واعضای هیات امنا مرکز برگزار شد.
در ابتدای این مراسم سرهنگ  سلیمانی فرمانده هوانیوز افزود: هدف از احداث پد اورژانس هوایی تکمیل چرخه درمان و انتقال سریع بیماران توسط بالگرد اورژانس در این بیمارستان است.
این پد بالگرد استاندارد در سامانه هواپیمایی کشور ثبت خواهد شد و هر پرواز هلیکوپتری می توان آنجا فرود داشته باشد.
وی ادامه داد: پد فرود بالگرد در محدوده دایره ای با قطر ۵۰متر که زیرساختهای آن انجام و آسفالت می شودو در صورت نیاز به عملیات اورژانس هوایی بدون هیچ گونه مشکلی امکان فرود بالگرد در آنجا فراهم می باشد.
در ادامه بهمن نقی پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز،عملیات اجرایی این پروژه با اعتباریک میلیاردتومان از اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی تبریز که امروز کلنگ آن زده می شود به برکت خون شهیدان و زحمات و تلاش های انجام شده، باقیات و صالحاتی باشد و هر چه سریعتر این خواسته مهم و اساسی مردم رابر محقق شود.
وی عنوان کرد: محل این پد بالگرد امدادی توسط هوانیروز بررسی و تأیید شده و تمام استانداردهای آن اعلام شده و دیگر هیچ مشکلی نخواهد داشت.
 

نقی پور در ادامه به هدف ایجاد پد بالگرد اشاره وتصریح کرد: یکی از دغدغه های خلبلنان عدم وجود پد های لازم جهت فرود بالگرد در بیمارستان ها ست چراکه بالگرد در هر نقطه و با هر مختصاتی با توجه به موانع در سطح  ونبود فضای نمی تواند فرود آید لذا در بیمارستان  مکانی را از قبل بنام پد بالگرد مشخص می کنیم و مختصات آن مکان را به خلبانها می دهیم و در هر ماموریت بالگرد در ان نقطه مشخص فرود می آید پرسنل اورژانش به سرعت بیماران را به اورژانس بیمارستان منتقل دهند. 
اصغرجعفری روحی رئیس اورژانس آذربایجان شرقی ازاهمیت ویژه پد بالگرد اورژانس هوایی به خصوص در مواقع وقوع بحران نظیر زلزله، سیل و سایر حوادث طبیعی اشاره کرد و گفت: مطمئناً انتقال بیماران و حادثه دیدگان به مراکز درمانی از طریق بالگرد و اورژانس هوایی سریع ترین راه جهت نجات جان  آنهاست.
امید است که بتوانیم در بخش بهداشت، درمان و سلامت و در راستای شعار ما می توانیم با همکاری و تعامل تمامی ادارات، سازمان ها و ارگانها و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی شاهد ایجاد بستر و زیر ساخت های جدیدی در جهت ایجاد رفاه مردم عزیز، سرعت بیشتری داشته باشیم.
در پایان کلنگ پروژه پد بالگرد اورژانس هوایی بیمارستان  توسط خیر بزرگوار حاجی کریم مردانی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریزو ریاست بیمارستان وفرمانده هوانیوزبه زمین زده شد.
انتهای پیام/
کلنگ زنی پد بالگرد در بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذر نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار