رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اهر خبر داد:

کاشت پاییزه ۱۰ هزار اصله نهال جنگلی در عرصه‌های طبیعی اهر

1402/08/04 - 16:19 - کد خبر: 101866 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اهر از کاشت پاییزه ۱۰ هزار اصله نهال جنگلی در عرصه‌های طبیعی این شهرستان خبر داد. 

به گزارش نصر، علی خانزاده در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در راستای اجرای برنامه توسعه مناطق جنگلی امسال در شهرستان اهر ۱۰ هزار اصله نهال از درختان بومی شامل(افرا، ون، سیب، بلوط، آلوچه وحشی، فندق و…) در مناطق جنگلی این شهرستان از جمله ۶ هزار اصله نهال در منطقه گویجه بئل، دو هزار نهال در منطقه انداب چسبیده به پارک جنگلی فندقلو و دو هزار نهال در منطقه گراوان با رعایت اصول (کاشت، واکاوی، ساماندهی، آبیاری و…) انجام گردید و این برنامه همچنان ادامه خواهد داشت. 
وی همچنین افزود: در ادامه اجرای کاشت یک میلیارد اصله نهال در مناطق طبیعی و جنگلی، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اهر نیز آماده توزیع نهال رایگان به همشهریانی دارد که زمین مناسب و آب کافی برای پرورش گونه‌های مختلف درختی داشته باشند. 
وی گفت: امسال در اثر عوامل طبیعی از جمله آتش سوزی حدود ۱۰ منطقه مرتعی و جنگلی در هر منطقه دو تا سه هکتار طعمه حریق شده بودند که با حضور به موقع همکاران و سایر ادارات ذیربط در محل‌های حادثه در کمترین زمان ممکن آتش به صورت کامل مهار شد. 
خانزاده در خصوص اجرای پروژه‌های آبخیزداری شهرستان اهر نیز گفت: پروژه‌های آبخیزداری جمعاً در هفت مورد که چهار مورد آن در مناطق گویجه بئل، قوری چای، قره چای و سد ستارخان به پایان رسیده و یک پروژه در منطقه چولقشلاقی در حال افتتاح است و دو پروژه دیگر نیز در روستاهای افیل و بهل مطالعات اولیه انجام و در صورت تامین اعتبارات لازم این پروژه‌ها به زودی اجرایی خواهند شد. 
وی افزود: برای احداث پروژه‌های آبخیزداری در سال‌های گذشته اعتبارات از صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شد که متاسفانه در سه سال اخیر هیچ اعتباری از این صندوق به شهرستان اهر برای انجام پروژه‌های آبخیزداری تعلق نگرفته است. 
وی در خصوص قطع درختان در حاشیه رودخانه اهرچای نیز گفت: اشجاری که در این منطقه قطع شده‌اند یا مجوز دار بودند و یا غیر مجوز که متخلفان غیرمجاز در اسرع وقت شناسایی و دستگیر شدند و با تشکیل پرونده به مراجع قانونی تحویل گردیدند و دو مورد دیگر نیز پایین روستای اورنگ نزدیکی مخزن سد ستارخان بود که با هماهنگی نیروی انتظامی افراد متخلف دستگیر و به مراجع قانونی تحویل داده شد. 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اهر در ادامه از همشهریان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب یا قطع درختان در منابع طبیعی و جنگلی بلافاصله با شماره تلفن.های ۱۵۰۴ یا ۱۳۹ تماس حاصل نمایند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی شود. 
وی گفت: با توجه به فرهنگ سازی مناسب و مراقبت‌های ویژه روستاییان از منابع طبیعی و جنگلی امسال هیچ گونه قطع درختان جنگلی در عرصه‌های طبیعی شهرستان اهر گزارش نشده است. 
انتهای پیام/
کاشت پاییزه ۱۰ هزار اصله نهال جنگلی در عرصه‌های طبیعی اهر خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار