فرمانده سپاه عاشورا:

تعابیر ارزشمند رهبری از آذربایجان ناشی از خدمات این دیار در اقتدار ایران است

1402/08/04 - 15:03 - کد خبر: 101861 نسخه چاپی

نصر: فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به تعابیر رهبر معظم انقلاب در خصوص آذربایجان از جمله پرچم اتحاد ایران به دستان آذربایجان است، گفت: این تعابیر گران‌سنگ و ارزشمند ناشی از اقدامات، خدمات و عملکرد بی بدیل این دیار در اتحاد، انسجام و اقتدار ایران اسلامی است.

به گزارش نصر، سردار «اصغر عباسقلی زاده» روز پنجشنبه در همایش «نقش آفرینی آذربایجان پیشرو در دوران دفاع مقدس» افزود: با مرور تاریخ آذربایجان در اتفاقات طول تاریخ ایران از جمله حمله عثمانی ها و مغول ها، جنگ جهانی و نهضت مشروطه به نقش و جایگاه برجسته این منطقه در حفظ و اقتدار ایران پی برده می شود.
وی با اشاره به اینکه شروع انقلاب اسلامی از قم آغاز شد، اظهار کرد: اگر در ۲۹ بهمن سال ۵۶ تبریز قیام نمی کرد و چهلم قم را ادامه نمی داد شاید انقلاب به تاخیر می افتاد.
فرمانده سپاه عاشورا گفت: استان آذربایجان شرقی، قبل، حین و بعد از پیروزی انقلاب نقش بی بدیلی و بی نظیری داشته و قرار گرفتن آذربایجان در راس ایران، مدیون ۱۰ هزار شهید امنیت آفرین و شخصیت های بزرگی است که از نظر بصیرت، دیانت، تعهد، ایمان، اطاعت و معنویت این افتخارات را برای استان به ارمغان آوردند.
سردار عباسقلی زاده، ادامه داد: در سایه انقلاب اسلامی اکنون سر خود را در جهان امروزی بالا نگه داشته ایم و دشمن و ابرقدرت ها رو به منزوی و نابودی هستند.
وی با اشاره به اینکه دشمن امروزی همان دشمن دوران دفاع مقدس بوده و وقتی در دشمنی خود با ما جدی است و علیه ما فتنه و توطئه های مختلف و جنگ افروزی می کند، ما نیز باید در راه خود مثل گذشته استوار و محکم باشیم.

زوایای علمی دوران دفاع مقدس باید به جوانان تبیین شود
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز در این همایش با بیان اینکه دشمنان به دنبال طرح احساسی بودن دوران دفاع مقدس و هجمه در مورد تدبر و علمی بودن این دوران هستند، گفت: آنها می خواهند تدبر و علم دوران دفاع مقدس را زیرسووال ببرند در حالی که مگر می شود ۲ هزار و ۸۰۰ روز نبرد عاری از تدبر و علم باشد.
امیردریادار دوم «رضا عباسی»، با تاکید بر اینکه دست اندرکاران کمیته علمی پژوهشی همایش نقش آفرینی آذربایجان پیشرو در دوران دفاع مقدس باید نقش علمی و زوایای دوران دفاع مقدس را به جوانان و دانشجویان تبیین کنند، افزود: دستاوردهای کنونی کشور در زمینه ساخت اژدر، راه سازی و پل سازی و سایر زمینه ها حاصل از اقدامات و موفقیت های رزمندگان در این عرصه ها در دوران دفاع مقدس است.
وی اظهار کرد: دشمنان به دنبال شبهه سازی در خصوص دوران دفاع مقدس هستند و به دنبال ایجاد تردید در فکر جوانان و سپس گسست هستند اگر به این شبهات پاسخ داده نشود به گسست منجر می شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه در زمان تردید پاسخگویی به آن ها سخت تر از زمان شبهه بوده و در زمان گسست مطالبه گری در کف خیابان ها روی می دهد، گفت: شبهات جوانان در خصوص دوران دفاع مقدس باید از زوایای علمی مورد تحلیل قرار گیرد.
امیردریادار عباسی، با اشاره به اینکه لازمه حکمرانی سه قدرت نظامی، اقتصادی و جنگ نرم و چانه زنی است، ادامه داد: برای ایستادن در مقابل دشمن و داشتن قدرت چانه زنی قوی در برابر آن باید از قدرت نظامی و اقتصادی بالایی برخوردار بود.
وی با تاکید بر اینکه قدرت نظامی بالاتر از قدرت اقتصادی است، یادآور شد: در کنار قدرت نظامی باید در تجارت داخلی و خارجی نیز از قدرت بالایی برخوردار باشیم و برای داشتن حکمرانی قوی قدرت چانه زنی بیشتری داشته باشیم و این سه ضلع مثلث باید در کنار هم باشند.

۴۴ پیش نشست علمی در ارتباط با همایش نقش آفرینی آذربایجان پیشرو در دوران دفاع مقدس در استان برگزار شد
رییس کمیته علمی پژوهشی همایش نقش آفرینی آذربایجان پیشرو در دوران دفاع مقدس و رییس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی نیز در این همایش گفت: این همایش در قالب دومین کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان برگزار می شود و این کنگره بعد از ۲۸ سال دوباره در این استان آغاز به کار کرد.
میکائیل جمال پور، با انتقاد از عملکرد ضعیف دانشگاه ها در مقایسه با عملکرد پایگاه ها و مساجد در خصوص برگزاری برنامه ها و یادواره های مختلف در خصوص دوران دفاع مقدس، افزود: دانشگاه ها در این خصوص چند قدم عقب هستند و فعالیت آنها رضایتبخش نیست.
وی با اشاره به تدارک برنامه های مختلف از سوی کمیته علمی این همایش، اظهار کرد: تاکنون ۴۴ پیش نشست علمی با حضور یک هزار نفر از اساتید دانشگاهی، محققان و پژوهشگران در سطح استان برگزار شده که از این تعداد ۱۵ پیش نشست علمی در تبریز بوده است.
رییس کمیته علمی پژوهشی همایش نقش آفرینی آذربایجان پیشرو در دوران دفاع مقدس گفت: برای برگزاری این همایش ۷۰ مقاله از سراسر کشور ارسال شده که از این تعداد ۲۰ مقاله برگزیده شد و دو  مقاله منتخب از آن ها نیز در این همایش ارایه می شود.
جمال پور ادامه داد: مقالات ارسال شده به این همایش در قالب کتاب چاپ و در اختیار علاقه مندان و سازمان، نهادها و دانشگاه ها قرار می گیرد تا به عنوان منبع در خصوص دفاع مقدس مورد استفاده قرار گیرد.
وی راه اندازی نشریه علمی پژوهشی دفاع مقدس و اخذ مجوز برای راه اندازی مجله نمایه دار در خصوص دوران دفاع مقدس و طراحی جشنواره دو سالانه دفاع مقدس برای ارسال اثار و اهدای جوایز به آثار منتخب را از دیگر اقدامات و فعالیت های این کمیته اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، در این همایش دو مقاله منتخب ارایه، از کتاب مجموعه مقالات منتخب همایش رونمایی و از مقالات برتر تجلیل شد.
انتهای پیام/
تعابیر ارزشمند رهبری از آذربایجان ناشی از خدمات این دیار در اقتدار ایران است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار