ذاکری خبر داد:

منابع مولدسازی به دستگاه ها بر می‌ گردد

1402/08/04 - 11:27 - کد خبر: 101846 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: تفاوت مولدسازی با سایر طرح‌های گذشته در این است که منابع حاصل از مولدسازی به خود دستگاه باز خواهد گشت و بنابراین باید حساسیت موجود توسط مدیران دستگاه‌ها درک شود.

به گزارش نصر، « جبارعلی ذاکری» روز پنجشنبه در نشست ستاد استانی مولدسازی دارایی‌های مازاد دولت گفت: بخشی از اعتبارات پروژه‌های کلان، متکی بر منابع تضمین شده از مولدسازی اموال مازاد خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی از مولدسازی اموال مازاد دولت، بهینه‌سازی فضاها و ملک‌های موجود دولت، افزایش بازدهی امکانات و اموال موجود، ارزش‌افزایی و کمک به طرح‌های عمرانی موردنیاز و اولویت‌دار است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم انسجام در پیشبرد مولدسازی در استان عنوان داشت: باید کارگروه مولدسازی با خردجمعی امور را به سرانجام برساند.

دستگاه ها پروژه‌های نیمه‌تمام خود را اولویت‌بندی کنند
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به لزوم انسجام‌بخش‌های مختلف در اجرای مصوبه مولدسازی اظهار داشت: دستگاه‌های مشمول مولدسازی می‌توانند پروژه‌های نیمه‌تمام خود را اولویت‌بندی کنند تا از منابع حاصل از مولدسازی نسبت به تکمیل آن‌ها اقدام شود.
« واقف بهروزی» با تأکید بر اینکه تمامی املاک مازاد باید در سامانه سادا ( سامانه جامع اطلاعات اموال دستگاه های اجرایی) ثبت شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی اموال مازاد خود را باید در این سامانه ثبت کنند؛ چراکه عدم ثبت اموال، به منزله فروش آن‌ها خواهد بود.
آیین‌نامه اجرایی مولدسازی دارایی‌های مازاد دولت در جلسه ۲۱ دی‌ماه سال ۱۴۰۱ به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد جزء ۶ بند ۲ مصوبه شصت و هفتمین شورای عالی هماهنگی اقتصادی، تصویب شد.
طبق این آیین نامه وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌تواند راسا یا از طریق واحدهای استانی خود نسبت به شناسایی اموال و اراضی دولتی که مازاد بر نیاز دستگاه بوده یا به دلیل عدم ثبت در مهلت مقرر در "سادا " منجر به مستندسازی یا اصلاح اسناد مالکیت آن‌ها بنام دولت جمهوری اسلامی ایران شده است، برای مولدسازی یا فروش آن‌ها با رعایت ماده (۳) این آیین نامه اقدام کند.
انتهای پیام/
منابع مولدسازی به دستگاه ها بر می‌ گردد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار