اسب‌ سوار حادثه دیده جشنواره هارنا؛

جان انسان‌ ها مهمتر از کسب مدال و مقام است

1402/08/04 - 11:00 - کد خبر: 101844 نسخه چاپی

نصر: اسب‌ سوار حادثه دیده جشنواره هارنا گفت: جان انسان‌ها مهم تر از کسب مدال و مقام است و اینکه خبرنگار حاضر در میدان آسیب ندید، خوشحالم و برایم کافیست.

به گزارش نصر به نقل از آذرانجمن، جشنواره فرهنگی، ورزشی و عشایری «هارنا» که هر ساله در شهرستان کلیبر بخش آبش احمد برگزار می‌شود، در سال‌های گذشته در روستای قره قیه و امسال نیز در روستای هارنا با استقبال زیاد مردم برگزار شد.
یکی از پرهیجان ترین مسابقات این جشنواره، اسب سواری بانوان است که همه‌ساله علاقه مندان زیادی را از همه استان های کشور به منطقه زیبای قره‌داغ می کشاند و لحظات به یاد ماندنی را برای تماشاگران این جشنواره رقم می‌زند.
در جریان برگزاری مسابقات اسب‌سواری جشنواره هارنا بانوی اسب‌سوار آذربایجانی در اقدامی جسورانه به دلیل آسیب نزدن به خبرنگار حاضر در میدان در آستانه کسب مقام اول مسابقه، اسب‌ خود را کنار می‌کشد و به زمین می‌خورد.

در گفتگویی اختصاصی اتفاق رخ داده در آن جشنواره را از زبان ثنا نعمتی، بانوی اسب سوار بخوانید:
در جریان برگزاری این دوره جشنواره هارنا که میان نفرات اول تا سوم برگزار شد، رقابت تنگاتنگی بین رقیبانم وجود داشت، یک خبرنگار ۲۰ متر مانده به خط پایان برای تهیه عکس با بی احتیاطی وارد زمین مسابقه شده بود و پشتش درست مقابل اسب من قرار گرفته‌ بود و برای اینکه آسیبی به خبرنگار نرسد درحالی که زین اسب‌م چرخیده و حداقل تعادل رو داشت، ریسک کرده و اسب را کنار کشیدم تا به خبرنگار برخورد نکنم.
او تعريف می‌کند: تا دقیقه نود سعی کردم که خبرنگار را از حرکت خود مطلع کنم و بگویم که هرچه زودتر خود را کنار بکشد، اما او نشنید و می‌دانستم که این حرکت باعث می‌شود تا همراه با اسب‌م به زمین بخورم زیرا که زین اسب‌م کاملا چرخیده بود، اما باز اقدام به اینکار کردم تا جان او در امان باشد و در اوج سرعت و ۲۰ متر مانده به خط پایان درحالی که در آستانه کسب مقام اول مسابقه اسب‌سواری بانوان قرار داشتم، از این مقام صرف نظر کرده و به زمین خوردم.
او می‌گوید: زمانی که بر زمین خوردم، تمام بدنم زخمی شده و از شدت درد امکان حرکت نداشتم، در چنین وضعیتی حتی یکی از مسئولین حاضر در آن جشنواره، خبری از حالم نگرفتند و مقام و مدالی که حق من بود به فرد سومی که حتی به خط پایان هم نرسیده بود دادند و بنده را به عنوان دوم این مسابقه اعلام کردند.
او می‌افزاید: گله ای از این مورد ندارم زیرا جان انسانی مهم تر از کسب مدال و مقام برایم است، اینکه در مورد خبرنگار حاضر در میدان عذاب وجدانی وجودم را فرا نگرفته خوشحالم و برایم کافیست.
این مسابقات علاوه بر جنبه ورزشی درس از خودگذشتگی و شجاعت انسان آذربایجانی را هم به ما می‌آموزد. ویژگی منحصر به فردی که شاید کمتر در این دنیای فردگرای معاصر با آن برخورد کنیم و این میراث ارزشمند مردمان آذربایجان است.
اما گفتنی است خانم نعمتی که با اسب طوفان طلایی در این مسابقات شرکت کرده بود علی‌رغم این اتفاق غم‌انگیز که برای وی به وقوع پیوست و همچنین شجاعت و از خودگذشتگی بی‌نظیر خود، هیچ تقدیری از این ورزشکار صورت نپذیرفت و این اقدام مسئولین برگزاری مسابقات نیز مورد انتقاد شدید مردم و ورزشکاران حاضر در مسابقه قرار گرفت.
انتهای پیام/
جان انسان‌ ها مهمتر از کسب مدال و مقام است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار