مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی مطرح کرد:

افتتاح بلندترین سایت نقطه شهری ایران در تبریز

1402/08/03 - 13:30 - کد خبر: 101808 نسخه چاپی

نصر: مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی گفت: اتوبان تبریز-سهند اکنون دارای بلندترین سایت تلفن همراه در منطقه شهری با دکل مخابراتی به ارتفاع ۶۰ متر است.

به گزارش نصر، سیاوش شهبازی، مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی در آیین بهره برداری سایت همراه اول ۴G در اتوبان سهند-تبریز با اشاره به اینکه با ایجاد این سایت نه تنها محور تبریز سهند، بلکه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و ورودی شهرک شهید سلیمانی نیز دارای پوشش تلفن همراه و اینترنت همراه شد، گفت: این سایت تلفن همراه بلندترین سایت نقطه شهری ایران با ارتفاع ۶۰ متر در تبریز است که با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان و به همت مخابرات استان، شرکت توزیع برق و اداره راهداری و همکاری همراه اول ساخته شده است.
وی با بیان اینکه مدت ها بود که به درخواست پارک علم و فناوری استان و شهروندان محترمی که از اتوبان تبریز سهند استفاده می کردند به دنبال ایجاد این دکل مخابراتی بودیم، گفت: ساخت این سایت پوشش تلفن همراه شرایط دشواری داست و در منطقه قرار داشت که دسترسی به برق و فیبر نوری تقریبا غیر ممکن بود و به دلیل کوهستانی بودن منطقه هزینه بالایی داشت.
وی با بیان اینکه بعد از حل مشکلات ملکی محل احداث و با پیگیری های محبوب علیلو دادستان تبریز جهت انتقال برق به منطقه، افزود: عملیات اجرایی فونداسیون  برای استقامت دکل با ارتفاع بالا آغاز شد و در طی سه ماه اجرا شد.
مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی با بیان اینکه این پروژه با بودجه بخش دولتی مخابرات و شرکت توزیع برق اجرا شد، اضافه کرد:  بخش خصوصی و اپراتورها به دلیل سود ده نبودن منطقه، فقط اجرا و احداث پروژه را عهده دار شدند.
انتهای پیام/
افتتاح بلندترین سایت نقطه شهری ایران در تبریز گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار