در حاشیه جلسه هیات دولت؛

معاون رئیس جمهور: بخشی از هزینه‌های جاری از محل درآمدهای مالیاتی تامین شد

1402/08/03 - 12:17 - کد خبر: 101803 نسخه چاپی

نصر: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بخشی از هزینه های جاری شامل حقوق و دستمزد از محل درآمدهای مالیاتی تامین شده است.

به گزارش نصر، داود منظور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: پیش‌بینی ما از فروش نفت بشکه‌ای ۸۰ دلار بود که در تمام طول دوره اجرای قانون بودجه، این رقم تامین نشد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور این را هم گفت: بخشی از هزینه های جاری شامل حقوق و دستمزد از محل درآمدهای مالیاتی تامین شده است.
منظور درباره پیشبرد بودجه کشور بدون استقراض از بانک مرکزی و احتمال وام‌گیری دولت از بانک‌های دولتی گفت: ما در بودجه به لحاظ آنچه مصوب شده کسری نداریم، اما منابعی که در بودجه تصویب شده به طور کامل محقق نشده است.
وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال برخی منابع ما تحقق یابد، اظهار داشت: در ارتباط با منابع نفتی پیش‌بینی در قانون بودجه این بود که قیمت نفت ۸۵ دلار فرض شده که در بسیاری از ماه‌های سال عملاً رخ نداده است‌.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: میزان صادرات هم بالاتر از ظرفیت قابل‌تحقق، پیش‌بینی شده است. بنابراین ما در موضوع درآمد نفتی شاهد عدم تحقق نسبت به آنچه در قانون پیش‌بینی شده، هستیم.
به گفته منظور وزارت نفت تمام ظرفیت صادراتی خود را به کار گرفته است که نسبت به سال گذشته جهش قابل‌توجهی دارد اما بیش‌برآورد در درآمدهای نفتی باعث شده ما عملاً در بودجه قدری ناترازی داشته باشیم که تلاش می‌شود با ابزارهایی مثل تخصیص، این ناترازی را مدیریت کنیم.
وی افزود: ما به هیچ‌وجه نه می‌توانیم از بانک مرکزی و بانک‌ها استقراض کنیم و نه این کار را انجام می‌دهیم. البته اختیارات قانونی داریم و می‌توانیم از سپرده‌های شرکت‌های دولتی استفاده کنیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآورشد: اگر در یک ماه نیاز باشد از این منابع استفاده می‌کنیم و حداکثر تا دو ماه بعد آن میزان را بازمی‌گردانیم. 
انتهای پیام/
معاون رئیس جمهور: بخشی از هزینه‌های جاری از محل درآمدهای مالیاتی تامین شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار