معاون مسکن مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی؛

۱۳ هزار و ۲۷۷ پروانه ساخت در بافت های فرسوده آذربایجان شرقی صادر شد

1402/08/03 - 12:12 - کد خبر: 101801 نسخه چاپی

نصر: معاون مسکن مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به شتاب گرفتن طرح بازآفرینی شهری در دو سال گذشته، گفت: در این مدت ۱۳ هزار و ۲۷۷ فقره پروانه ساخت در بافت های فرسوده استان صادر شده است.

به گزارش نصر، «جعفر حسن زاده»، روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا با بیان اینکه هدف از بازآفرینی شهر، اصلاح بافت های ناکارآمد شهری است، گفت: در این مدت بیش از ۷۵۱ تن قیر رایگان به ارزش ۲۸۰ میلیارد ریال در استان توزیع شده است.
وی با با اعلام اینکه از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تا کنون سه هزار و ۸۴۱ واحد در استان برای اخذ تسهیلات مسکن بافت فرسوده به بانک‌های عامل معرفی شده‌ است، افزود: از این تعداد یک هزار و ۹۵۹ واحد منجر به عقدقرارداد با بانک های عامل شده است.
وی اظهار کرد: از این تعداد دو هزار و ۷۲۲ واحد در سال جاری به بانک ها معرفی شده است و مالکان یک هزار و ۶۹۴ واحد با بانک های عامل قرارداد منعقد کرده اند.
معاون مسکن مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در سال جاری این اداره کل برای اجرای ۹ پروژه بازآفرینی در استان قرارداد امضا کرده است، گفت: در این مدت پنج تفاهم نامه نیز برای اجرای پروژه های بازآفرینی شهری امضا شده است.
حسن زاده، ادامه داد: ۶ پروژه بازآفرینی شهری نیز تحت عنوان کمک به شهرداری ها با اعتبار ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تعریف شده و در ۱۶ شهر استان، ۶۸۲ پرونده در راستای صدور سند برای اراضی تصرف شده تشکیل شده است.
معاون مسکن مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، اجرای حدود ۵۰ پروژه زیربنایی و روبنایی در شهرستان های استان اعم از احداث مدرسه، پارک، کتابخانه عمومی، مراکز درمانی و بهداشتی، سالن ورزشی، فرهنگسرا، پل، مرکز تفریحی، جدول گذاری خیابان، ساماندهی محلات و بهسازی معابر را از اقدامات حوزه بازآفرینی شهری این اداره کل اعلام کرد.
حسن زاده، افزود: در حوزه حاشیه نشینی، مهمترین برنامه معاونت حوزه بازآفرینی شهری، ساخت و احداث مسکن با همکاری شهرداری و سایر نهادهای حمایتی جهت جابجایی و اسکان مجدد ساکنین این مناطق است.
وی اظهار کرد: حوزه بازآفرینی شهری در راستای بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری، بسته های تشویقی به مالکان ساختمان های واقع در بافت های فرسوده ارایه می کند.

۹ هزار و ۶۰۰ واحد در قالب بازآفرینی شهری در تبریز احداث می شود
معاون مسکن مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت نوسازی بافت فرسوده در تبریز، گفت: هم اکنون ۹ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در سطح بیش از ۱۱۱ هکتار در این شهر در دست ساخت است.
حسن زاده، ادامه داد: از این تعداد، هفت هزار واحد مسکونی در راستای انتقال و جابجایی ساکنان بافت های فرسوده، در شهرک جوانان در سطح ۹۱ هکتار ساخته می شود که در مرحله اجرای عملیات آماده سازی است.
وی اظهار کرد: ۴۸۰ واحد در سطح ۱.۶ هکتار در شهرک ارم ( محله اسدگولی) از سوی شرکت خانه سازی پیش ساخته آذربایجان به عنوان کارگزاری شهرداری تبریز در دست ساخت است که حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
معاون مسکن مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، گفت: ۲ هزار واحد نیز در سطح ۱۳ هکتار در منطقه طلائیه تبریز از سوی سازمان همیاری شهرداری تبریز در حال ساخت است و حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
حسن زاده، افزود: ۱۲۰ واحد نیز در سطح ۶.۱ هکتار در محله نگین شهرک اندیشه از سوی انبوه سازان در دست ساخت و دارای حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

رتبه سوم کشور در نوسازی بافت فرسوده به تبریز تعلق گرفت
معاون مسکن مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات و عملکرد مناسب حوزه بازآفرینی شهری در استان به ویژه تبریز گفت: در سایه این اقدامات، در نشست تخصصی نهضت ملی مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی، شهرهای پیشتاز در نوسازی بافت فرسوده اعلام شدند که رتبه سوم کشوری به تبریز تعلق گرفت.
حسن زاده، با بیان اینکه شهرهای تهران و مشهد رتبه های اول و دوم را به خود اختصاص دادند، ادامه داد: با اجرای بسته ۱۹ بندی نوسازی بافت فرسوده در قالب طرح تشویقی، اتفاقات خوبی در حوزه نوسازی در سطح این استان و به خصوص تبریز افتاده است.
 آذربایجان شرقی دارای حدود ۶ هزار و ۲۴۸ هکتار بافت‌های ناکارآمد است که حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکونی ناایمن در این بافت ها وجود دارد و یک میلیون نفر در آنها سکونت دارند.
کلانشهر ۱.۸ میلیون نفری تبریز نیز دارای دو هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده است و در حدود ۲۵ درصد جمعیت این شهر در سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه شهر زندگی می کنند.
انتهای پیام/
۱۳ هزار و ۲۷۷ پروانه ساخت در بافت های فرسوده آذربایجان شرقی صادر شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار