در حاشیه جلسه هیات دولت؛

درخواست دهقان از کشورهای اسلامی: بودجه رسیدگی به شکایت فلسطینیان را تامین کنید

1402/08/03 - 12:03 - کد خبر: 101799 نسخه چاپی

نصر: معاون حقوقی رئیس جمهور در پی اعلام رئیس دادگاه بین‌المللی درباره عدم رسیدگی به شکایت فلسطینیان از رژیم صهیونیستی و نداشتن بودجه گفت: از کشورهای اسلامی می‌خواهیم بودجه مربوطه را تامین کنند.

به گزارش نصر، محمد دهقان روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: رییس دادگاه بین‌المللی درباره عدم رسیدگی به شکایت فلسطینیان از رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که برای این کار بودجه نداریم.
معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: از کشورهای اسلامی می‌خواهیم بودجه مربوطه را تامین کنند.
دهقان درباره اقدامات حقوقی و تخصصی شکایت ایران از کره جنوبی برای پرداخت دیرکرد ۶ میلیارد یورو بلوکه شده در بانک‌های این کشور نیز گفت:این اقدام انجام شده و منتظر نظر قطعی بانک مرکزی هستیم.
وی در تشریح برنامه‌های دولت برای آزادسازی ارزهای کشورمان در بانک‌های سایر کشورها یادآورشد: در مواردی که دچار مشکل هستیم از مجلس شورای اسلامی تقاضای اصل ۱۳۹ قانون اساسی را کرده‌ایم تا اقدامات حقوقی و شکایت به مراجع بین‌المللی آغاز شود و بانک مرکزی مسئول اعلام نام کشورهایی است که شامل شکایت‌های دولت ایران می‌شوند.
معاون حقوقی رییس‌جمهور از بررسی لایحه نحوه برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها پس از رسیدگی مجلس به برنامه هفتم توسعه هم خبر داد که لایحه دولت و طرح مجلس در کمیسیون شوراها و امور داخلی در هم تلفیق می‌شود.
دهقان همچنین از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی با قانون جدید انتخابات خبر داد.
معاون حقوقی رییس‌جمهور با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: مجموعه‌ای از سازمان‌های مردم‌نهاد در داخل و خارج کشور در تعامل با یکدیگر، پیگیر حقوق از دست رفته فلسطینیان مظلوم هستند.
وی با اشاره به سرانجام تامین مالی دادگاه کیفری بین‌المللی، گفت: وقتی از دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی پرسیده شد که چرا به شکایت فلسطینی‌ها از رژیم صهیونیستی رسیدگی نمی‌کنید، پاسخ داد، نبود بودجه. 
دهقان ادامه داد: دولت‌های اسلامی در کنار  نهادها و سازمان‌های مردم‌نهاد این آمادگی را دارند تا بودجه مورد نیاز دادگاه کیفری بین‌المللی را تامین کنند تا شکایت فلسطینی‌ها در سه حوزه نسل‌کشی، جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت که چندین سال است در این دادگاه معطل مانده به سرانجام برسد.
انتهای پیام/
درخواست دهقان از کشورهای اسلامی: بودجه رسیدگی به شکایت فلسطینیان را تامین کنید خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار