مدیرکل صمت آذربایجان شرقی خبر داد:

الزامی بودن ثبت اطلاعات خرید و فروش طلا در سامانه جامع تجارت

1402/08/03 - 09:16 - کد خبر: 101781 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: همه تولیدکنندگان و فروشندگان عمده و خرده طلا و جواهر موظف هستند معاملات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند.

به گزارش نصر، عظمایی گفت: طبق تبصره چهار ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ثبت معاملات انواع طلا اعم از آب‌شده، شمش، مسکوکات و مصنوعات در سامانه جامع تجارت الزامی است و تخلف از ضوابط مذکور موجب محکومیت به ضبط کالا و پرداخت جریمه برابر ارزش کالا خواهد شد.
وی ادامه داد: نظر به اهمیت بازار طلا هم از جهت تولید و ظرفیت اشتغالزایی و افزایش صادرات و هم به دلیل وجود برخی تخلفات مانند قاچاق اعضای اتحادیه این صنف باید ضمن ثبت معاملات خود میزان نگهداری و اطلاعات نقل و انتقال طلا و جواهرات از شهری به شهر دیگر را نیز در این سامانه ثبت کنند.
 عظمایی با اشاره به اثرات مثبت این اقدام اظهار کرد: این اقدام دو اثر مهم در بازار دارد اول اینکه رصد دائمی و مستمر این کالا و گردش کار آن در اقتصاد را در پی دارد و دوم اینکه مصرف‌کننده نهایی از خرید خود اطمینان حاصل خواهد کرد، زیرا مشخصات فروشنده، خریدار و قیمت آن توسط فروشنده در سامانه جامع تجارت در همان لحظه خرید ثبت خواهد شد.
وی گفت: پیش از این کلاس‌های آموزشی در این خصوص جهت اعضای اتحادیه و صنف برگزار شده است و بازرسی‌های دوره‌ای با حضور نهاد‌های نظارتی در حال انجام است.
مدیرکل صمت آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی طلا و جواهرات و سنگ‌های تزئینی در تبریز تشریح کرد: دریافت کد نقش در سامانه جامع تجارت از سوی متقاضیان شرکت در این نمایشگاه نیز الزامی است.
وی گفت:فعالین تجاری می‌توانند برای ثبت اطلاعات خود به درگاه سامانه جامع تجارت به آدرس www.ntsw.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام/
الزامی بودن ثبت اطلاعات خرید و فروش طلا در سامانه جامع تجارت نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار