معاون سازمان بهزیستی کشور؛

حدود ۳۲ هزار متقاضی در سامانه فرزندخواندگی ثبت‌نام کرده‌اند

1402/08/02 - 21:30 - کد خبر: 101773 نسخه چاپی

نصر: معاون سازمان بهزیستی کشور گفت:حدود ۳۲ هزار متقاضی در سامانه فرزندخواندگی ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش نصر، مهری سادات موسوی، معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره آخرین وضعیت متقاضیان فرزندخواندگی در بهزیستی اظهار داشت:راه اندازی سامانه فرزند خواندگی بهزیستی از سال ۱۳۹۹ صورت گرفته و از حدود ۳۲ هزار متقاضی ثبت شده، ۵۶ درصد متقاضی فرزند دختر، ۲۱ درصد متقاضی فرزند پسر و بقیه خواهان هر دو بوده‌اند.
وی با بیان اینکه اکنون هشت هزار خانواده متقاضی در انتظار دریافت سرپرستی فرزند هستند، خاطرنشان کرد: از مجموع تقاضاهای ثبت شده، پنج درصد متقاضیان درخواست فرزند بیمار و دو درصد متقاضیان درخواست فرزند دارای معلولیت را داشته‌اند.
موسوی، ساماندهی وضعیت مراقبت غیرقانونی کودکان، بهره مندی فرزندخوانده از حقوق پدران و مادران زیستی، توجه قانونگذار به نظرات تخصصی و کارشناسی قبل و حین فرزند پذیری، مشکلات و چالش‌های اخذ شناسنامه، فرهنگ سازی در خصوص پذیرش کودکان معلول و در سنین بالاتر از سن شیرخوارگی و یا ۲ و ۵ سال و فرهنگ سازی در زمینه عدم کتمان فرزند پذیری و را از موارد مهم اصلاح و بررسی در قانون فرزندخواندگی دانست.
معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: همچنین موضوع راهکارهای ایجاد محرمیت و پیگیری موضوع در جلسات برگزار شده با حوزه علمیه و دفاتر مراجع عظام و طولانی بودن فرآیند اعطای مجوز قضایی از دیگر موارد قابل بررسی در این قانون است.
انتهای پیام/
حدود ۳۲ هزار متقاضی در سامانه فرزندخواندگی ثبت‌نام کرده‌اند خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار