استاندار آذربایجان شرقی:

یادواره شهدا روح جهاد و شهادت را زنده می‌کند

1402/08/02 - 17:17 - کد خبر: 101762 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در یکسال گذشته در گوشه گوشه استان در زمینه شهدا فعالیت های مختلف و متنوعی انجام شده است، گفت: برگزاری یادواره شهدا، روح جهاد و شهادت را در استان زنده می‌کند.

به گزارش نصر، عابدین خرّم روز سه شنبه در نشست هماهنگی کنگره ۱۰ هزار شهید استان با اشاره به اینکه شهر، روستا و دهستانی در استان وجود ندارد که یادواره شهدای گرانقدر در آن برگزار نشده باشد؛ گفت: این یکی از الطاف و برکات خداوند متعال می باشد که این استان به نام شهدا عطر آگین شده است، به طوری که در سراسر استان با حضور شخصیت های لشکری و ملی، علما و بزرگران این یادواره ها برگزار شده است.
وی ااعلام کرد: در ۷۲۰ روستا و تمام شهرهای آذربایجان شرقی یادواره شهدا، برگزار و در حوزه هنری استان نیز ۴۲ برنامه فرهنگی مرتبط با شهدا اجرا شده است.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در بخش ورزشی و فرهنگی برگزاری تور دوچرخه سواری دور آذربایجان یکی از برنامه های شاخص بود که با حضور بیش از ۱۵ کشور برگزار شد و علاوه بر آن ۸۸ جشنواره فرهنگی و ورزشی با عنوان کنگره ۱۰ هزار شهید در سطح استان اجرا شد.
خرّم به انجام طرح های مختلف عمرانی در استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: طرح های عمرانی، صنعتی و خدماتی در اکثر شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی با عنوان کنگره شهدا به بهره برداری رسید و در اکثر شهرها و روستاها نیز میزهای خدمت به نام شهدا برگزار شده است.
رییس کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی به برگزاری نشست های تبییی و بصیرتی کنگره در سطح استان نیز اشاره و بیان کرد: یک هزار و ۵۲۱ مورد نشست های روشنگری و بصیرت افزایی که یکی از اهداف اعضای کنگره برای ارتباط با مردم بوده است، در سطح استان برگزار شده و هنوز هم در حال انجام است.
وی ادامه داد: در دانشگاه علوم پزشکی کار بسیار مبارکی شروع کرده اند که به نقاط و روستاهای محروم تیم های پزشکی برای خدمات رسانی به مردم اعزام می کنند.
کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی آبان ماه سال ۱۴۰۲ با مشارکت تمامی رده های لشکری و کشوری با هدف آشنایی و تبیین اهداف و آرمان های شهدای دفاع مقدس برای نسل جوان و آینده برگزار می شود.
آذربایجان شرقی در طول دوران دفاع مقدس تعداد ۹ هزار و ۸۶۸ نفر شهید ، ۲۴ هزار و ۷۹۲ جانباز و یکهزار و ۸۹۳ آزاده تقدیم نظام اسلامی کرده است.
انتهای پیام/
یادواره شهدا روح جهاد و شهادت را زنده می‌کند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار