رئیس شورای اسلامی شهر هشترود خبر داد:

بررسی مشکلات شهرداری هشترود

1402/08/02 - 15:02 - کد خبر: 101748 نسخه چاپی

نصر: رئیس شورای اسلامی شهر هشترود گفت: تعدادی از افراد برای اخذ پروانه منتظر تخفیفات آخر سال هستند که از طرف شهرداری اعمال خواهد شد و اگر این مورد تحقق یابد درآمد شهرداری به بالاترین رقم خود خواهد رسید.

به گزارش نصر، محمد رضا قهرمانپور در جلسه شورای شهر هشترود، خاطر نشان کرد: فرصت خدمت به شهروندان کم است و ما باید همگی در تلاش باشیم تا باری از مشکلات شهرمان کم کنیم تا امید به زندگی در شهر افزایش یابد.
به گزارش ایسنا، نایب رئیس شورای شهر هشترود نیز در این جلسه اظهار کرد: مشکلات جمع آوری زباله در شهر بیداد می‌کند، محلات جاروب نمی‌شود، سد معبر به معضل تبدیل شده است و متاسفانه کسی از شهرداری جوابگوی این مشکلات نیست.
حسین اکبری اضافه کرد: عدم توجه شهرداری به اجرای بعضی از کارها برای شورا، شهرداری و مردم گران تمام می‌شود و باعث هزینه‌های زیاد برای شهرداری است.
وی اضافه کرد: برای بعضی از خیابان‌ها نیاز به نصب سرعت گیر دارند تا مردم با مشکل تصادف روبرو نگردند.
وی از عدم پاکسازی و شستشو جوب‌های کنار خیابان انتقاد کرد و خواستار اصلاح این موارد شد.
عضو دیگر شورای نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: کارکرد شهردار هشترود ستودنی است اما برای این مردم هر چقدر کار شود باز هم کم است و باید عوامل شهرداری تلاش خود را چندین برابر کنند تا مردم با مشکل مواجه نگردند.
محمد رضا شقاقی پور یادآور شد: اجرای جدول کاری، کف پوش معابر، اجرای طرح‌های مشارکتی به کندی پیش می‌رود و باید در این خصوص بیشتر تلاش کرد تا به کم کاری متهم نشویم.
عضو دیگر شورای شهر نیز در این جلسه گفت: پیاده راه جنب شهربانی قدیم هشترود وضعیت مناسبی ندارد و نیازمند اجرای کف پوش است و شهرداری باید برای بهسازی آن محیط اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.
سعید امنی یادآور شد: مشارکت همشهریان در جهت عمران و آبادانی شهر یک نیاز واقعی است و خواهشی که از تمامی بزرگواران دارم این است که همیار شهرداری در آبادانی شهر باشند.
عضو دیگر شورای شهر نیز در این جلسه گفت: عدم فعال سازی پارکمتر کنار خیابان‌ها از طرف شهرداری شفاف سازی شود چرا که این مهم منبع مناسبی برای درآمد است.
رضا عباس نژاد خواستار تکمیل یادمان شهدای گمنام شد و ارزش گذاری به شهیدان را از واجبات دانست.
شهردار هشترود نیز در این جلسه، اظهار کرد: درآمد وصول شده شهرداری در شش ماهه اول به ۱۸ میلیارد تومان رسیده است اما باید این درآمد به ۲۸ میلیارد تومان می‌رسید که بنا به دلایلی درآمد وصولی به حداقل رسیده است.
مهدی پورصادق یادآور شد: هزینه‌های زیاد بیمه تامین اجتماعی برای ساخت و ساز و اجرای کارهای عمرانی، مردم را از اخذ پروانه ساختمانی دلسرد کرده بود که با بخشنامه جدید وزارت کشور این هزینه‌ها تقلیل یافته است و کسانی که می‌خواهند خانه بسازند می‌توانند بدون نگرانی از هزینه بیمه کارهای ساختمانی اقدام به ساخت و ساز کنند.
وی افزود: کارهای عمرانی با پیشرفت قابل قبولی از طرف شهرداری هشترود پیش می‌رود و در این خصوص می‌توان به احداث چندین خیابان و معبر اشاره کرد که زیر بار ترافیک قرار گرفته و بار ترافیکی شهر را کاهش داده است.
وی یادآور شد: نهضت آسفالت در شهر هشترود راه اندازی شده و اکثر خیابان‌ها، کوچه‌ها و معابر آسفالت می‌شوند.
پورصادق اضافه کرد: بر اساس سیاست شورای شهر هشترود، شهرداری هشترود با لایروبی رودخانه در محله باغ سرهنگ در خدمت مردم بوده است و علیرغم نداشتن وظیفه در این خصوص به خاطر مردم این خدمات چهار میلیارد ریالی را نیز انجام داده است.
وی گفت: شهرداری هشترود در نظر دارد احداث خیابان پروفسور هشترودی را تا شهرک فرهنگیان ادامه دهد تا برای کاهش بار ترافیکی شهر کمکی کرده باشد.
گفتنی است: در این جلسه روسای کمسیون‌های ماده ۵۵، ماده ۷۷ و تجدید نظر معرفی شدند.
انتهای پیام/
بررسی مشکلات شهرداری هشترود خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار