طی تفاهم‌ نامه همکاری با سازمان فناوری اطلاعات ایران صورت گرفت:

ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی از کسب‌ و کارهای نوپا حمایت می‌کند

1398/10/03 - 11:39 - کد خبر: 10173 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی گفت: این اداره کل از کسب و کارهای نوپا با هدف ایجاد اشتغال به ویژه در حوزه زیست بوم حمایت می‌کند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، مهدی خرامش روز سه شنبه در گفت وگویی، افزود: در همین زمینه تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان فناوری اطلاعات ایران و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی امضا شده است و می توان از آن برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های حوزه فاوا در توسعه اشتغال، کارآفرینی و زیست‌بوم نوآفرینی استان استفاده کرد.
وی تسهیل رشد کسب و کارهای استان و جلب مشارکت بنگاه‌های بزرگ داخل و خارج از کشور در جهت ارتقای سطح شرکت‌های استان را از دیگر اهداف تفاهم نامه فوق اعلام و اضافه کرد: اطلاع‌رسانی طرح‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حمایت از کسب‌وکارهای نوپای استان‌ها از جمله موارد موجود در این قرارداد است که منجر به اطلاع یافتن تعداد بیشتری از استارت‌آپ‌های استان از وجود این طرح‌ها و بهره‌مندی از مزایای آن‌ها خواهد شد.
خرامش با اشاره به اینکه طرح ایران‌نوآفرین و تسهیلات مربوطه از طریق سامانه‌های نوآفرین و ایران‌کارفا ارایه می‌شوند، اظهار داشت: پروژه توانمندسازی کسب‌وکارهای نوپا که توسط کارگزار منطقه‌ای در حال اجرا است از دیگر طرح‌هایی است که اجرای آن‌ها را سازمان فناوری اطلاعات ایران بر عهده دارد.
وی حمایت از توسعه استغال زایی، ایجاد شتاب دهنده های سازمانی، ایجاد و راه اندازی سرمایه گذاری های جسورانه شرکتی، توسعه پلتفرم های کسب و کار مبتنی بر فناوری اطلاعات، عرضه کنندگان محصول در پلتفرم های کسب و کار و حمایت از به کارگیری نیروی انسانی در اصناف حوزه فاوا را از رئوس برنامه توسعه اشتغال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برشمرد .
خرامش حداکثر تسهیلات برای حوزه های یاد شده را ۱۵۰ میلیون تومان و حداقل ۲۰ میلیون تومان برای هر یک اشتغال بیان کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۰ نفر در آذربایجان شرقی از این تسهیلات استفاده کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین تسهیلات یاد شده در استان در حوزه حمایت از توسعه استغال زایی در شرکت های نوپای حوزه فاوا اختصاص یافته است.
خرامش با اشاره به برنامه ریزی اداره کل فناوری اطلاعات استان برای برگزاری دوره‌های آموزشی و رویدادهای استارت‌آپی، افزود: شناسایی کسب‌وکارهای استانی به ویژه استارت‌آپ‌های حوزه فاوا برای ایجاد ارتباط با سرمایه‌گذاران، نهادهای حمایتی و شتاب‌دهنده‌ها و تلاش در جهت همکاری و ایجاد هماهنگی با بخش خصوص و فعالان اقتصادی برای شکل‌گیری شتاب‌دهنده‌های استانی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه نیز از جمله وظایف این اداره کل است.

انتهای پیام/
ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی از کسب‌ و کارهای نوپا حمایت می‌کند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار