نماینده وزیر اقتصاد در استان در دیدار با هیئت سرمایه‌گذاران چینی مطرح کرد:

شرایط منحصربه فرد سرمایه‌ گذاری در آذربایجان‌ شرقی

1402/08/02 - 10:57 - کد خبر: 101727 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی در دیدار با هیئت سرمایه‌گذاران چینی، آذربایجان‌شرقی را جزو استان‌های برتر و پیشرو در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی دانست.

به گزارش نصر، واقف بهروزی، نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌ شرقی، در دیدار با جمعی از سرمایه‌گذاران چینی، با اشاره به ارتباطات گسترده اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و چین اظهار داشت: توسعه روابط با کشور چین، جزو ضرورت های دوکشور است، چراکه ایران و چین سال های طولانی در کنار یکدیگر بودند و این نیاز وجود دارد که این روابط، بیش از گذشته تقویت شود.
نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی، افزود: پروژه‌های مختلفی در حوزه ‌های گوناگون، توسط سرمایه‌گذاران چینی در کشور انجام شده و یا در حال انجام است، آذربایجان‌شرقی نیز، جزو استان های پیشرو اقتصادی در ایران است و در جذب سرمایه‌گذاری خارجی دررتبه‌های برترکشور قرار دارد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: آذربایجان‌شرقی به لحاظ آماده بودن بسترها و شرایط سرمایه‌گذاری، جزو استان‌های فعال کشور است که در همین زمینه برخی سرمایه‌گذاران خارجی با توجه به شرایط مطلوب این استان،  علی رغم سرمایه‌گذاری در سایر استان‌ها، درآذربایجان‌شرقی نیز حضور یافته و فعالیت خود را آغاز کردند.
نماینده وزیر اقتصاد در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برخی پروژه‌های بزرگ در سطح استان در حال اجرا است یادآور شد: حضور سرمایه‌گذاران خارجی در مشارکت و تکمیل پروژه‌های استانی نیز می‌تواند انجام بپذیرد، بنابراین شرایط و بستر مناسب برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی بسیار فراهم است.
بهروزی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری خارجی از ضرورت های توسعه اقتصادی محسوب می‌شود، تصریح کرد: موانعی از جمله، بروکراسی‌های اداری نباید مانع حضور سرمایه‌گذاران شود، البته آذربایجان‌شرقی، شرایط مطلوب و منحصربه فردی را برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم آورده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: تبریز و آذربایجان‌شرقی، جزو استان‌های موفق در گردشگری سلامت بوده است، استان‌های اقماری و کشورهای همسایه‌ای مانند ترکیه، عراق، آذربایجان و ارمنستان بخشی از خدمات پزشکی خود را از تبریز دریافت می‌کنند بنابراین سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت نیز می‌تواند برای سرمایه‌گذاران خارجی مورد توجه قرار گیرد.
نماینده وزیر اقتصاد در آذربایجان‌شرقی در پایان یادآور شد: نتایج جلسات مختلف باید در مرحله عمل نیز به سرانجام برسد، بنابراین آمادگی داریم در سریع‌ترین زمان ممکن، نتایج گفت‌وگوها، وارد مراحل اجرایی شود، بیشترین تمرکز در دولت سیزدهم بر روی توسعه روابط با سایر کشورها مخصوصا کشور چین است، به طور کل می‌توان گفت، آذربایجان‌شرقی بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری خارجی به خصوص سرمایه‌گذاران چینی می‌باشد.
انتهای پیام/
شرایط منحصربه فرد سرمایه‌ گذاری در آذربایجان‌ شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار