تجهیز ارتش ارمنستان به سامانه‌های راداری و پدافندی فرانسوی

1402/08/02 - 10:07 - کد خبر: 101722 نسخه چاپی

نصر: وزرای دفاع فرانسه و ارمنستان روز دوشنبه در «پاریس» در خصوص تجهیز ارتش ارمنستان به سامانه‌های پدافندی و راداری پیشرفته به توافق رسیدند.

به گزارش نصر، ارمنستان و فرانسه روز دوشنبه توافقنامه همکاری نظامی امضا کردند که بر اساس آن ارمنستان به سامانه‌های راداری و پدافند موشکی پیشرفته ساخت این کشور مجهز می‌شود.
به گزارش وبگاه «ماسیس پست» «سباستین لکورنو» وزیر دفاع مسلح فرانسه در گفت‌وگو با خبرنگاران در شهر پاریس گفت ارمنستان سه سامانه راداری «مستر-۲۰۰» خریداری خواهد کرد.
لکورنو در نشست خبری همراه با «سورن پاپیکیان» همتای ارمنستانی خود گفت: «این سامانه که قبلاً در اوکراین مورد استفاده قرار می‌گرفت، به دلیل قابلیت‌های کشف شناخته شده است.»
سخنگوی لکورنو نیز به «خبرگزاری فرانسه» گفت، وزرای دفاع فرانسه ارمنستان همچنین توافقنامه‌ای مبنی بر خرید سامانه‌های پدافند هوایی امضا کردند.
لکورنو گفت که این شامل خرید پدافند هوایی برد کوتاه «میسترال» است.  وزرای دفاع فرانسه و ارمنستان همچنین درباره آموزش نظامی، آموزش و تبادل تجربیات به گفت‌وگو پرداختند.
در اوایل ماه جاری، لکورنو در جریان بحث‌های مربوط به بودجه سال ۲۰۲۴ در سنای فرانسه اظهار داشت که پاریس تسلیحات دفاعی به ارمنستان را با هدف کمک به  این کشور برای محافظت از شهروندان خود و تضمین امنیت قلمرو این کشور تامین خواهد کرد. جمهوری آذربایجان تاکنون در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.
«گیلبرت لوک دویناز» قانونگذار فرانسوی و رئیس «گروه دوستی فرانسه و ارمنستان» اخیرا گفت که فرانسه باید به تسلیح ارمنستان کمک کند.
رئیس گروه دوستی فرانسه و ارمنستان اظهار داشت: «ما همچنان در کنار ارمنستان و بخش ارامنه نشین  قره باغ کوهستانی خواهیم بود. موضع ما توسط همکاران من در مجلس سنا بیان شده است.»
یک رسانه فرانسوی نیز روز یکشنبه در تحلیلی درباره رزمایش جمهوری آذربایجان با ترکیه نوشت، باکو مدعی است که هیچ هدف نظامی در قلمرو مستقل جمهوری ارمنستان ندارد، اما رزمایش نظامی ترکیه و جمهوری آذربایجان به عنوان راهبردی برای فشار بر ایروان تفسیر می‌شود و نشان می‌دهد ممکن است درگیری در راه باشد.
وبگاه «رادیو بین المللی فرانسه» در تحلیلی نوشت، نگرانی‌ها از درگیری مجدد بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در حالی افزایش می‌یابد که باکو لفاظی‌های خود را علیه ایروان افزایش داده و خواستار ایجاد کریدور از خاک ارمنستان است.
انتهای پیام/
تجهیز ارتش ارمنستان به سامانه‌های راداری و پدافندی فرانسوی خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار