رئیس دانشکده علوم پزشکی خلخال؛

خلخال پیرترین شهرستان استان اردبیل است

1402/08/01 - 20:49 - کد خبر: 101694 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی خلخال گفت: ۱۷ درصد جمعیت این شهرستان سالمند و سالخورده هستند و از لحاظ آمار جمعیت سالمند، خلخال پیرترین شهرستان استان اردبیل است.

به گزارش نصر، عمران خسروی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال اعلام کرد: در حالی که میانگین سنی جمعیت سالخورده و سالمند استان ۱۰ درصد است، میانگین جمعیت سالخورده خلخال و بر اساس آمار استخراج شده از مرکز ملی آمار ایران ۱۵ درصد و بر اساس بررسی‌های کارشناسان واحد کنترل جمعیت دانشکده علوم پزشکی ۱۷ درصد از کل جمعیت این شهرستان است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی خلخال اضافه کرد: از مجموع ۸۶ هزارو ۷۳۱ نفر جمعیت این شهرستان، ۱۴ هزار و۵۰۰ نفر در سن بالای ۷۵ سال قرار دارند که نیازمند ارائه خدمات حمایتی، بهداشتی و مراقبتی هستند.
وی در ادامه از اجرای طرح شناسایی، طبقه‌بندی و حمایت از سالمندان پرخطر در مقابل بیماری‌های مختلف در خلخال خبر داد و افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی عضو شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان، دانشکده علوم پزشکی را دراجرای بهینه این طرح یاری کنند.
دکتر خسروی با بیان اینکه ۴۶۰ سالمند خلخالی نیازمند حمایت هستند، اظهار کرد: ۹۸ درصد از جمعیت سالخورده در معرض همه‌گیری بیماری‌های واگیردار در مناطق شهری و روستایی این شهرستان شناسایی شدند که البته بخشی از سالخوردگان خلخال تحت حمایت خانواده، همسران و یا فرزندان بوده و یا درآمد مناسب برای ادامه زندگی در شرایط تنهایی را دارند.
دبیر شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال به تشکیل کمیته صیانت از حقوق مردم در بحث سلامت و امنیت غذایی اشاره کرد و گفت: این کمیته با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ، نماینده حقوقی دادستان عمومی و انقلاب خلخال و نماینده دانشکده علوم پزشکی به عنوان رئیس دبیرخانه کمیته فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی با بیان اینکه جمعیت سالمند کشور از پنج درصد به ۱۰ درصد افزایش یافته است، افزود :پیش‌بینی می‌شود تا ۲۰ سال آینده این میزان به ۲۰ درصد از جمعیت کل کشور برسد که این امر تاثیرات مهمی در تامین نیروی انسانی مولد و نیروی کار خواهد داشت.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خلخال همچنین از اجرای طرح مراقبت از افراد با سن بالای ۳۰ سال در این شهرستان خبر داد و افزود: خدمات رایگان پزشکی از جمله اندازه‌گیری فشار خون، وزن و انجام آزمایشات مربوط به چربی و قند خون به افراد ارائه می‌شود.
دبیر شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال همچنین به وقوع ۳۴۲ مورد حادثه رانندگی منجر به جرح و فوت در نیمه نخست امسال در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود تعداد بالای نقاط حادثه‌خیز در راه‌ها و همچنین معابر داخل شهر، انتظار می‌رود مسئولان مربوطه در اسرع وقت نسبت به رفع این نقاط اقدام کنند.
انتهای پیام/
خلخال پیرترین شهرستان استان اردبیل است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار