عضو مجلس خبرگان:

جهان اسلام بیش از پیش به علوم قرآنی نیاز دارد

1402/08/01 - 14:55 - کد خبر: 101686 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: امروز جهان اسلام بیشتر از هر زمان دیگری به معارف و علوم قرآنی نیاز دارد و دانشکده‌های علوم قرآنی کشور در این زمینه از اهمیت ویژه برخوردار هستند.

به گزارش نصر، آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی روز دوشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در تنها دانشکده علوم قرآنی آذربایجان‌شرقی که در مراغه قرار دارد، افزود: دانشجویان این دانشکده نیز باید ضمن آشنایی با علوم قرآنی، در ترویج معارف قرآنی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تلاش کنند.
وی به ورود ۵۰ دانشجوی جدید به این دانشکده اشاره کرد و افزود: دانشجویان علوم قرآنی با تلاش و پشتکار می‌توانند به دانشمندان و مفسران فردای جهان اسلام تبدیل شوند و باید اهداف متعالی را دنبال کنند.
امام جمعه مراغه همچنین با تاکید بر اینکه قرآن مجید کتاب سعادت و خوشبختی بشریت است، اضافه کرد: در این کتاب آسمانی هر آنچه برای یک زندگی سعادتمند نیاز است، وجود دارد.
آیت‌الله پورمحمدی به برخی از آموزه‌های قرآنی از جمله ایثار و شهادت اشاره کرد و ادامه داد: مسلمانان جهان و به ویژه مردم مظلوم فلسطین با تکیه بر همین آموزه در برابر استکبار جهانی می‌ایستند.
وی افزود: کسب معارف قرآنی در سیر و سلوک نیز بسیار راهگشاست و این کتاب آسمانی حیات طیب دارد.
به گزارش ایرنا طی سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ علاوه بر رشته‌های قبلی، علوم قرآنی طلاب در مقطع کارشناسی ارشد نیز در این دانشکده راه‌اندازی شد و هم‌اکنون ۲۵۰ نفر در رشته‌های علوم قرآن و حدیث این دانشکده مشغول تحصیل هستند.
گفتنی است اکنون در سطح کشور ۱۸ دانشکده علوم قرآنی فعالیت می‌کند و واحد مراغه تنها مرکز آذربایجان‌شرقی به شمار می‌رود.
انتهای پیام/
جهان اسلام بیش از پیش به علوم قرآنی نیاز دارد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار