خبر/

تمرکز زادیی در برگزاری نمایشگاه های کشوری/ لزوم برگزاری نمایشگاه صادرات در تبریز

1402/08/01 - 14:19 - کد خبر: 101684 نسخه چاپی

نصر: نشست چالش ها و فرصت های پیشرو نمایشگاه بین المللی تبریز با حضور مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران و مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، احمدرضا طباطبایی، مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در این جلسه با اشاره به در چالش ها و ظرفیت های مشترک دو مجموعه بزرگ نمایشگاهی ایران و تبریز، گفت: یکی از مهمترین تصمیماتی که در این جلسه در آن به نظر واحد رسیدیم، تنظیم تقویم مشترک، ما بین تقویم نمایشگاهی ایران و کلانشهر تبریز بود.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی رویدادهای استانی در چهارچوب رویدادهای ملی و اختصاص جایگاه در تقویم نمایشگاهی ایران از اهداف سال ۱۴۰۳ این مجموعه است، افزود: این قدم در راستای تکمیل زنجیره صنعت نمایشگاهی، هم افزایی در برگزاری نمایشگاه های استانی و تمرکز زادیی از بخش مرکزی کشور در برگزاری نمایشگاه ها برداشته می شود.
وی در ادامه به ظرفیت بالای آذربایجان شرقی به دلیل موقعیت استراتژیک استانی اشاره کرد و گفت: تبریز  همجوار کشورهای منطقه قفقاز است و این یک‌ مزیت ویژه برای ارتباطات بین المللی در عرصه صنعت نمایشگاهی است.
وی در انتها اضافه کرد: تقویم نمایشگاهی ۱۴۰۳ را در اختیار  مدیریت نمایشگاه تبریز قرار  می دهیم تا جانمایی لازم برای رویدادها و نمایشگاه آذربایجان شرقی مشخص شود.

لزوم برگزاری نمایشگاه صادرات در آذربایجان شرقی
بیک زاده عضو هیات مدیره نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در این نشست با بیان اینکه تبریز موقعیت ممتازی دارد و صنعت تولیدی آن بسیار متنوع است، گفت: این استان توانایی برگزاری نمایشگاه با عناوین صمعتی مختلفی را دارد و لزوم برگزای نمایشگاهی در حوزه صادرات بسیار مهم است.

آذربایجان شرقی، پایلوت پروژه تمرکززدایی نمایشگاهی
احمدی اصل عضو هیات مدیره نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران با بیان اینکه تمرکز زدایی از اهداف اصلی این جلسات و تصمیم این هئیت مدیره است، گفت: در چهار استان پروژه تمرکز زدایی اغاز خواهد شد و آذربایجان شرقی به عنوان استان پایلوت در آغاز این پروژه انتخاب شده است. 
ماهوتی،مدیرعامل نمایشگاه تبریز ضمن ابراز خوشحالی از حضور این هیئت مدیره در استان،گفت:امیدواریم این تصمیمات در اقتصاد کشور و رونق کسب و کار و صنعت نمایشگاهی تاثیر داشته باشد.
انتهای پیام/
تمرکز زادیی در برگزاری نمایشگاه های کشوری/ لزوم برگزاری نمایشگاه صادرات در تبریز نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار