مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان؛

طرح جهادی آبرسانی به ۱۷۸ روستای آذربایجان شرقی ۸۵ درصد پیشرفت دارد

1402/08/01 - 13:19 - کد خبر: 101673 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: مرحله اول طرح‌ جهاد آبرسانی در استان ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تکمیل آن ۱۷۸ روستای استان از آب شرب بهداشتی پایدار بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش نصر، محمد خانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در مرحله اول ۷۲ باب مخزن ذخیره آب و ۱۶ باب ایستگاه پمپاژ و ۲۸۵ کیلومتر خط انتقال برای تامین آب پایدار روستاهای هدف در مناطق خداآفرین، کلیبر، هوراند، ورزقان و هشترود اجرا شده است .
وی با اشاره به اینکه مرحله دوم جهاد آبرسانی به پیمانکار ابلاغ شده است گفت: با اجرای مرحله دوم جهاد آبرسانی در سطح روستاهای کم برخوردار استان ۲۳۳ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۶۲ هزار و ۴۵۳ نفر از آب شرب بهداشتی پایدار بهره‌مند می شوند.
حدود دو هزار و ۷۰۰ روستا در آذربایجان‌شرقی وجود دارد و یک میلیون و ۱۳۷ نفر از جمعیت استان در این روستاها ساکن هستند که به گفته مدیرعامل آبفای استان بیش از دو هزار روستا دارای آب لوله کشی بوده و نزدیک به ۸۵ درصد جمعیت روستاها زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند.
با اجرای طرح جهادی آبرسانی تعداد روستاهای دارای تنش آبی استان از ۷۰۰ روستا به کمتر از ۳۰۰ روستا کاهش می یابد.
۱۶ هزار روستا در مناطق محروم و کم برخوردار کشور در طرح جهاد آبرسانی به عنوان بزرگترین عملیات آبرسانی کشور قرار گرفته اند.
انتهای پیام/
طرح جهادی آبرسانی به ۱۷۸ روستای آذربایجان شرقی ۸۵ درصد پیشرفت دارد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار