ناصحی عنوان کرد:

هدف بیمه سلامت حفاظت مالی از هزینه‌های درمان مردم است

1402/08/01 - 12:27 - کد خبر: 101665 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، بر نقش و جایگاه بیمه سلامت در حمایت از اقشار محروم و آسیب پذیر جامعه تأکید کرد.

به گزارش نصر، محمدمهدی ناصحی، روز دوشنبه در همایش بیمه سلامت در مرکز همایش‌های صداوسیما، گفت: بحث عدالت در سلامت و عدالت اجتماعی، موضوع مهمی است و بیمه سلامت هم بر اساس همین رویکرد، شکل گرفت.
وی افزود: اصل مهم برای همه ما، حفاظت مالی از هزینه‌های درمانی مردم و بیماران است.
ناصحی ادامه داد: در بحث بیمه رایگان، توانستیم در ابتدا سه دهک پایین جامعه و بعد از آن، دو دهک دیگر نیز تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند.
وی افزود: نکته قابل توجه این است که بیمه سه دهک اول در مدت دو هفته انجام شد و این موضوع مهمی است.
به گفته مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج نیز از دیگر دستاوردهای سازمان بیمه سلامت است که در سال اول ۵ هزار میلیارد تومان بودجه برای صندوق در نظر گرفته شد.
ناصحی تاکید کرد: بالای ۹۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه‌های بیماران خاص و صعب العلاج را پوشش داده ایم که البته با هدف پیشگیری از بروز بیماری‌های خاص و صعب العلاج، معاونت پیشگیری را در سازمان بیمه سلامت تشکیل دادیم.
وی افزود: نسخه الکترونیک و نظام ارجاع، از دیگر دستاوردهای بیمه سلامت بوده که با همکاری سازمان تأمین اجتماعی، توانسته ایم به سمت نسخه نویسی الکترونیکی گام برداشته ایم و همه ما هم قسم شده ایم این کارها را انجام بدهیم.
ناصحی ادامه داد: در بحث درمان ناباروری، با ۹۹ مرکز قرارداد بسته ایم و ۹۰ درصد هزینه‌ها را در بخش دولتی پرداخت می‌کنیم و تاکنون ۵۷ هزار زوج نابارور نشان‌دار شده اند.
وی افزود: ارائه خدمات توانبخشی، یکی دیگر از اقدامات سازمان بیمه سلامت بوده که با نگاه پیشگیری صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/
هدف بیمه سلامت حفاظت مالی از هزینه‌های درمان مردم است خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار