مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز؛

نهال‌کاری در ۴۰ هکتار از تفرجگاه «آرپادره‌سی» تبریز انجام شد

1402/08/01 - 09:58 - کد خبر: 101654 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: در اجرای برنامه توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز در این شهر، نهال کاری در ۴۰ هکتار از اراضی تفرجگاه «آرپادره‌سی» انجام شد.

به گزارش نصر، «سیامک آسیایی»، روز دوشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه مجموعه تفرجگاه آرپادره سی از دو بخش ۶۷ و ۳۹۶ هکتاری تشکیل شده است، افزود: اکنون نهال کاری در اراضی بخش دوم این تفرجگاه ادامه داشته و تا پایان امسال طبق زمان بندی ۶۰ هکتار دیگر از این اراضی نهال کاری می شود.
وی اظهار کرد: تفرجگاه آرپادره‌سی دارای ظرفیت خوبی برای توسعه فضای سبز فراشهری بوده که بخش یک آن در سطح ۶۷ هکتار زیر پوشش انواع گونه‌های گیاهی قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: اکنون بسترسازی و آماده‌سازی ۱۰ هزار چاله برای کاشت نهال در بخش دوم مجموعه انجام شده است و کاشت گسترده نهال در این سایت همزمان با اجرای طرح‌های پاییزی حوزه فضای سبز انجام می شود.
آسیایی ادامه داد: ۱۰ هزار و ۲۰۰ اصله نهال از انواع گونه‌های درختان پهن برگ و سوزنی برگ در قالب انبوه کاری و نهال کاری در تفرجگاه زیبای کوهستانی آرپادره‌سی کاشته شده است.
وی با اشاره به اینکه آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز این مجموعه از طریق تانکر تامین می شود، یادآور شد: در آینده نزدیک و با اجرای طرح جامع شبکه آب خام فضای سبز تبریز، این مجموعه به سامانه آبیاری قطره ای مجهز می شود.
 کلانشهر تبریز دارای ۲۸۵ پارک و بوستان محلی و دو هزار و ۹۰۰ هکتار فضای سبز است که ۳۰۰ هتکار از فضای سبز این شهر به چمن کاری اختصاص دارد.
سرانه کمی فضای سبز تبریز شامل تمام فضاهای سبز در اختیار شهرداری حدود ۱۶ مترمربع است در حالی که بر اساس استاندارد باید ۲۵ مترمربع باشد.
سرانه کیفی فضای سبز تبریز شامل پارک ها نیز حدود ۴.۷ مترمربع است که در شرایط استاندارد این سرانه حدود ۱۵ مترمربع است.
انتهای پیام/
نهال‌کاری در ۴۰ هکتار از تفرجگاه «آرپادره‌سی» تبریز انجام شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار