مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی؛

محیط زیست آذربایجان‌شرقی با هیچ واحد تولیدی آلاینده مماشات نمی‌کند

1402/08/01 - 09:14 - کد خبر: 101647 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اعلام کرد: این مجموعه بنا به شرح وظایف و ماموریت های محوله با هیچ واحد تولیدی و صنعتی آلاینده مماشات نمی‌کند.

به گزارش نصر، شهنام اشتری روز دوشنبه در بازدید از کارخانه کلرپارس تبریز، افزود: نظارت و پایش کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان و ادارات تابعه با توجه به افزایش میزان هر نوع آلاینده‌ ای بر اساس برنامه ریزی جامع و هدفمند به طور شبانه روزی انجام می شود.
وی یادآور شد: هیچ گونه مماشاتی با واحدهای آلاینده نداریم و در صورت احراز آلایندگی هر واحد صنعتی و تولیدی، در چهارچوب قوانین محیط زیستی به شدت برخورد خواهیم کرد.
اشتری با تاکید بر اهمیت رعایت ضوابط و استانداردهای زیست محیطی در کارخانه ها و واحدهای مختلف تولیدی، اظهار کرد: تمام واحدها تحت کنترل مستمر اداره کل حفاظت محیط زیست استان هستند و به صورت مستمر بر روند فعالیت های آنان از نظر آلودگی های احتمالی نظارت جدی می شود.
وی ارزیابی زیست محیطی واحد کلر پارس تبریز را در همین راستا برشمرد و ادامه داد: در این بازدیدهای سرزده بررسی رعایت الزامات محیط زیستی به طور دقیق و طبق میعارهای علمی مورد سنجش قرار می گیرد.
اشتری هدف از این بازدیدها را بررسی وضعیت زیست محیطی، عملکرد تصفیه خانه و رعایت قوانین و مقررات مرتبط با سلامت محیط زیست واحد صنعتی کلر پارس جهت اجرای دقیق استانداردهای ضوابط استقرار واحدهای صنعتی اعلام و اضافه کرد: سایر واحدهای صنعتی استان نیز در آینده با همین روند، بررسی میدانی می شوند.
وی با نمونه ‏گیری از پساب های صنعتی بخش های مختلف کلرپارس و سنجش آزمایشگاهی میزان کمی و کیفی ترکیبات نمونه ها و بررسی فرایند تولیدات آن، وضعیت محیط زیستی موجود کارخانه کلر پارس تبریز را مورد سنجش و ارزیابی دقیق قرار داد.
 شرکت کلرپارس از شرکت‌های وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در تبریز است که یکی از عمده تولیدکنندگان مواد پاک‌کننده، کلر، پرکلرین، آب اکسیژنه، آب ژاول، پارافین کلره، سود سوزآور است که علاوه بر تامین نیازهای کشور، محصولات خود را به سایر کشورها نیز صادر می‌ کند.
محصولات کلرپارس در صنایعی نظیر آب و فاضلاب، شوینده و بهداشتی، نیروگاه ها، دارویی و غذایی، پتروشیمی، پالایشگاه نفت و گاز، رنگ سازی، کاغذ سازی و نساجی کاربرد دارد.
این شرکت در سال ۱۳۶۶ توسط وزارت نیرو برای تامین کلر شرکت های آب و فاضلاب در تبریز طراحی و عملیات اجرایی آن با همکاری شرکت دنورا از ایتالیا از سال ۱۳۷۲ با ساخت و ساز و نصب تجهیزات آغاز شد و در نهایت در نیمه دوم سال ۱۳۷۷ به بهره برداری رسید.
طی ماه های اخیر شایعاتی مبنی بر وجود آلایندگی زیست محیطی توسط کلرپارس مطرح شده است.
انتهای پیام/
محیط زیست آذربایجان‌شرقی با هیچ واحد تولیدی آلاینده مماشات نمی‌کند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار