به گزارش نصر، پایگاه خبری و تحلیلی «بازار تبریز آنلاین»، به عنوان نخستین پایگاه خبری تخصصی در حوزه دنیای بازار سرمایه و اقتصاد، در شمالغرب کشور است، که به آدرس اینترنتی«
http://bazartabrizonline.ir » با گستره سراسری و جهانی به دو زبان فارسی و آذری با محوریت پرداخت به مسایل حوزه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی فعالیت خود را آغاز کرده است.
با این حال، سوالی که در این میان مطرح میشود، در مورد علت انتخاب نام این پایگاه تخصصی به عنوان «بازار تبریز آنلاین» است، که دلیل آن به خاطر برند جهانی این بازار، در عرصه دنیای بازار سرمایه و اقتصاد بین المللی است و به عبارتی ساده تر، «بازار تبریز» نخستین و تنها بازاری در دنیا است، که از سوی سازمان علمي، فرهنگي و آموزشي ملل متحد ( يونسکو )، ثبت جهانی شده، به طوریکه امروزه همه ملت ها و کشورهای سراسر جهان، از این بازار به افتخار یاد میکنند و آن را میشناسند.
افزون بر آنچه گفته شد، استراتژی راه اندازی« پایگاه خبری و تحلیلی بازار تبریز آنلاین»، بیشتر به منظور تحول آفرینی و ظرفیت سازی در حوزه های مختلف بازار، سرمایه و اقتصادی از جمله کسب و کار، نقش برند سازی و مدیریت آن در رونق کارآفرینی، موانع موجود در توسعه بازاریابی و بهبود فضای کسب و کار، نقش تحقیقات بازاریابی در توسعه کارآفرینی و کسب و کار، توسعه متدهايي براي مديريت فرايند هاي کسب و کار جهت به کارگيري در سطوح مختلف ملي، بخشي و بنگاهي، استراتژي هاي نوآوري در توسعه محصول، توسعه کسب و کار و توسعه خدمات جديد، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و حمایت از تولیدات، کالاها و خدمات داخلی و توسعه سرمایه گذاری و افزایش بهره وری، راهبرد هاي اعتماد سازي در کسب و کار هاي شبکه اي، ترويج و نهادينه سازي الگو ها و نظام هاي جديد مديريت توليد و تجارت در سطح استاندارد هاي جهاني و ... است.
به سخن دیگر، تبیین دکترین شکل گیری اقتصاد مقاومتی در بخش های مختلف جامعه، نقش تجارت الکترونیک و بازاریابی اینترنتی در رونق کارآفرینی و بهبود فضای کسب و کار، شناسایی قابلیت ها و تفاوت ها و فرصت های موجود در مناطق مختلف کشور در توسعه کسب و کار، نقش مدیریت شهری در رونق کسب و کار، شناسایی مولفه های اقتصاد مقاومتی، نسل نوین مصرف کنندگان در کارآفرینی، ترویج فرهنگ کارآفرینی، توسعه الگوهاي کاهش قيمت تمام شده محصولات و خدمات، ظرفیت سازی و تحول آفرینی در فضای کسب و کار، توسعه رونق بازار سرمایه و اقتصاد، ارتقاء کیفیت کالا و خدمات، تحقق عدالت اطلاعاتی و آگاهی بخشی و توانمندسازی خانواده ایرانی برای اصلاح سبک زندگی، فرهنگ مصرف و رفع نیازهای اقتصادی از دیگر ماموریت های اصلی این پایگاه خبری و تحلیلی است.
در واقع، از دیگر اهداف کلان این پایگاه تخصصی« بازار تبریز آنلاین»، میتوان به بهبود سبک زندگی اسلامی و ایرانی، شناسایی عوامل فرهنگی موثر در شکل دهی کارآفرینی در جامعه، توسعه و ترویج برندهای ایرانی، شناسایی روش های توانمندی جوانان در ایجاد کسب و کارهای نو، شفاف سازی و دسترسی فراگیر عوامل بازار به اطلاعات، اصلاح الگوی مصرف خانوار، زمینه سازی فضای رقابتی سالم و سازنده در بازار داخلی در تمام سطوح، معرفی همه جانبه نیازهای خانوار به کالا و خدمات، تاثیر اقتصادی دانش بنیان در ارتقاء کارآفرینی، بررسی نقش دانشگاه فنی و حرفه ای در تربیت نیروهای ماهر و کارآفرین، اصلاح الگوی مصرف و تقویت فرهنگ استفاده از محصولات داخلی، افزایش سطح دانش و آگاهی مخاطبان در خصوص کالاها و خدمات تولید داخل و ... اشاره کرد.
فرجام سخن این که، در راستای اهداف کلان و ماموریت این پایگاه خبری تخصصی، از اساتید همه دانشگاه ها، خبرنگاران، روزنامه نگاران و از عموم نویسندگان، مترجمان، محققان، صاحبنظران و دستاندرکاران دنیای بازار سرمایه و اقتصاد و به ویژه مدیران، صنعتگران، معدنکاران، اصناف و بازاریان درخواست می شود، برای تولید محتوای منظم با توجه به سیاست های راهبردی این پایگاه خبری و تحلیلی دیدگاه ها و نظرات خود را، به نشانی آدرس ایمیل2822mkf@gmail.com ارسال نمایند.
لازم به ذکر است؛ از دیگر دستاوردهای رسانهای، علمی و پژوهشی موسی کاظمزاده، پژوهشگر حوزه ارتباطات رسانه، فرهنگ و جامعه دانشگاه تبریز، روزنامه نگار و کارشناس رسمی دادگستری در حوزه امور خبرنگاری و روزنامه نگاری قوه قضائیه و فعال رسانه ای استان آذربایجان شرقی میتوان به کسب نزدیک به 60 عنوان برتر در بخش مقالهنویسی در همایشها و جشنوارههای مختلف منطقهای، ملی و بینالمللی، انتشار و چاپ بیش از 30 عنوان مقاله در مجلات علمی و پژوهشی، ترویجی و فضای مجازی و ارایه بیش از 120 مقاله در همایشها و جشنوارههای منطقهای، ملی و بینالمللی و کسب چندین عنوان رتبه اول تا سومی در جشنوارههای مختلف از جمله کسب رتبه دوم و سوم هجدهمین و نوزدهمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاریها و پایگاههای اطلاع رسانی اشاره کرد.
همچنین این نویسنده و کارشناس از سال 1390 تاکنون به عنوان کارشناس رسمی دادگستری در حوزه امور خبرنگاری و روزنامهنگاری؛ اظهارنظر در خصوص تخلفات خبرنگاران و همچنین بررسی صلاحیت خبرنگاران در حوزههای مختلف خبری، رسیدگی و اظهارنظر در خصوص پروندههایی با موضوع خبرگزاری، روزنامه، پایگاه اطلاع رسانی و رادیو و تلویزیون (در حوزه محلی و با تیراژ بالا)، را بر عهده دارد.
انتهای پیام/