رئیس اداره محیط زیست جلفا خبر داد:

دستگیری شکارچیان دارای سلاح جنگی در شهرستان جلفا

1402/07/30 - 18:07 - کد خبر: 101632 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره محیط زیست جلفا از دستگیری شکارچیان دارای سلاح جنگی غیرمجاز ژ-۳ در پناهگاه حیات وحش کیامکی خبر داد.

به گزارش نصر، علیرضا قوجایی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست جلفا، شکارچیان غیر مجاز را قبل از آغاز به شکار در پناهگاه حیات وحش کیامکی، واقع در حوزه استحفاظی پاسگاه دره دیز منطقه معروف به "آقاجان" دستگیر کردند.
وی ادامه داد: این ماموریت به مدت ۱۸ ساعت تعقیب و گریز شبانه به علت رفتار تهاجمی متخلفان در منطقه کوهستانی و صعب العبور پناهگاه حیات وحش کیامکی در نهایت منجر به دستگیری متخلفین شد.
قوجایی افزود: از این متخلفان، یک قبضه سلاح " ژ-۳" جنگی خودکار دوربین دار قاچاق بدون مجوز با ۸۷ عدد فشنگ جنگی و یک قبضه سلاح دولول ساچمه زنی قاچاق بدون مجوز با ۱۰ عدد فشنگ به همراه تعدادی ادوات شکاری، کشف و ضبط و پرونده جهت رسیدگی نهائی به مراجع قضائی شهرستان ارجاع شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جلفا با هشدار جدی به شکارچیان گفت: هیچگونه مماشاتی با کسانی که به حیات وحش آسیب می رسانند نداریم و مطابق قوانین قضائی حفاظت محیط زیست با متخلفان شکار و صید بشدت برخورد خواهد شد.
قوجایی در پایان اظهار داشت: انتظار داریم اهالی منطقه، خصوصا جوامع محلی نیز در راستای فرهنگ سازی و همکاری با ماموران یگان حفاظت محیط زیست، تلاش بیشتری داشته باشند و اداره محیط زیست را در حفاظت از مناطق تحت مدیریت استان بیش از گذشته همراهی کنند.
انتهای پیام/
دستگیری شکارچیان دارای سلاح جنگی در شهرستان جلفا نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار