خبر/

افزایش جان باختگان تصادفات رانندگی در آذربایجان شرقی

1402/07/30 - 17:57 - کد خبر: 101630 نسخه چاپی

نصر: میزان جان باختگان تصادفات رانندگی استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد افزایش یافته است.

به گزارش نصر، بر اساس گزارش پزشکی قانونی استان، در ۶ ماه اول امسال ۵۸۴ نفر در سوانح رانندگی استان جان خود را از دست داده اند که شهرستان‌های تبریز با ۱۲۴ نفر، مرند با ۵۵ نفر و اهر با ۳۶ نفر به ترتیب بیشترین آمار تلفات را داشته اند.
بر این اساس، ۵۴ درصد جان باختگان در این بازه زمانی در محل حادثه، ۴۳ درصد در بیمارستان و پنج درصد حین انتقال به مراکز درمانی فوت کرده اند که این میزان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد افزایش یافته است.
سرهنگ آبراهه، سرپرست پلیس راه آذربایجان شرقی در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان گفت: مهمترین علت تصادفات منجر به فوت در استان در نیمه نخست امسال با ۳۴ درصد واژگونی خودرو و عدم توجه به جلو و خواب آلودگی رانندگان بوده است.
ذاکری رئیس کمیسیون ایمنی راه‌های استان نیز افزایش آمار تصادفات درون شهری را قابل تامل و نیازمند بررسی و تحلیل تصادفات دانست و بر تقویت تعامل شهرداری‌ها با پلیس راهور و حضور موثر پلیس در شهر‌ها برای کاهش ترافیک و آمار تصادفات منجر به فوت تاکید کرد.
همچنین طبق بررسی انجام شده در ۱۰ محور جاده‌ای استان که در این جلسه ارائه شد، ۷۰ درصد رانندگان استان از کمربند ایمنی و ۴۳ موتورسیکلت سواران از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند، ۳۸ درصد سبقت خودرو‌ها غیرمجاز و ۳۱ درصد تردد خودرو‌ها با سرعت غیرمجاز است.
در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان، نواقص متعدد آزادراه ۱۵ کیلومتری تبریز – سهند نیز بررسی و پیمانکار این طرح تاکید کرد که عوارض دریافتی از خودرو‌ها کفاف هزینه‌های نگهداری این آزادراه را نمی‌کند و برای رفع نواقص و تکمیل آن نیاز به تخصیص اعتبار است.
انتهای پیام/
افزایش جان باختگان تصادفات رانندگی در آذربایجان شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار