معاون اشتغال وزیر کار خبر داد:

افزایش تعداد رشته‌های مشاغل خانگی

1402/07/30 - 13:53 - کد خبر: 101609 نسخه چاپی

نصر: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش تعداد رشته‌های مشاغل خانگی به بیش از ۶۰۰ رشته شغلی و اعطای اینماد توسط وزارت صمت به مشاغل خانگی خبر داد.

به گزارش نصر، محمود کریمی بیرانوند در چهل و هشتمین نشست ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در مجموعه تلاش اظهار کرد: در حال حاضر تفاهم‌نامه‌های متعددی با بانک‌ها برای توسعه مشاغل خانگی امضا شده و تعداد رشته‌های مشاغل خانگی به بیش از ۶۰۰ رشته شغلی رسیده است.
وی از اعطای نماد اینماد توسط وزارت صمت به مشاغل خانگی خبر داد و گفت: صاحبان مشاغل خانگی می توانند با استفاده از فضای مجازی تولیدات خود را به فروش برسانند.
کریمی بیرانوند تصریح کرد: هدفگذاری ایجاد ۷۵ هزار فرصت شغلی با استفاده از مشاغل خانگی انجام شده تا بتوان بخشی از هدفگذاری ایجاد یک میلیون شغل را با استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی تامین کرد.

رشد ۳۳ درصدی بودجه ایجاد مشاغل خانگی
آزیتا همتیان - رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی - نیز در این نشست از رشد ۳۳ درصدی ایجاد مشاغل خانگی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: برای امسال چهار هزار میلیارد تومان بودجه به منظور ایجاد مشاغل خانگی پیش‌بینی شده که نسبت به سال گذشته با رشد ۳۳ درصدی همراه بوده است.
وی بیشترین جامعه هدف مشاغل خانگی را زنان عنوان کرد و گفت: ۱۷۲ هزار مجوز ایجاد مشاغل خانگی متعلق به زنان بوده است و با هشت بانک عامل برای پرداخت تسهیلات قرص‌الحسنه به متقاضیان مشاغل خانگی تفاهم کرده‌ایم.
همتیان خاطرنشان کرد: فرش، تولیدات دامی، صنایع دستی، قالیبافی و امور خدماتی شامل تولیدات فرهنگی از جمله بیشترین مشاغلی هستند که مجوز فعالیت گرفته‌اند.

تغییر رویکرد دولت در حمایت از مشاغل خانگی 
امیر سیاح - رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد نیز در این نشست اظهار کرد: رویکرد دولت در حمایت از مشاعل خانگی باید تغییر کند. در نظرسنجی‌های انجام شده از متقاضیان مشاغل خانگی، ۷۰ درصد منتظر دریافت وام بوده‌اند و ۹۰ درصد مشکل دریافت وام داشته‌اند و کمتر به مشتری و بازار اشاره شده است؛ بنابراین ما باید رویکردها را به جای تسهیلات‌دهی به ایجاد بازار و مشتری تغییر دهیم.
وی گفت: در این راستا تفاهم‌ نامه‌هایی با شهرداری‌ها برای در اختیار قرار دادن بازار برای عرضه محصولات تولیدی مشاغل خانگی در دستور کار قرار داده‌ایم و درصدد ساماندهی فروشندگان سیار و استاندارد شدن فعالیت آنها  هستیم.
انتهای پیام/
افزایش تعداد رشته‌های مشاغل خانگی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار