مدیرکل بهزیستی در واکنش به ماجرای غم‌انگیز «سویل»؛

در برخورد با کودک آزاری دچار ضعف قانونی هستیم/ بهزیستی تا حد مشخص قانونی حق ورود ‌و دخالت دارد

1402/07/30 - 12:24 - کد خبر: 101601 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: در موارد کودک آزاری یک سری قوانینی وجود دارد که اورژانس اجتماعی فقط تا یک حد مشخصی حق ورود دارد.

به گزارش نصر، فرگل صحاف در گفت و‌ گو با خبرنگار نصر در خصوص پیگیری پرونده کودک آزاری «سویل» که در نهایت منجر به خودکشی وی شده است، اظهار کرد: بی تردید کسانی که قصد خودکشی دارند و یا مورد آزار و اذیت قرار گرفته و به طریق مختلفی به بهزیستی اطلاع داده شده‌ است، در بهزیستی برایشان پرونده تشکیل داده می‌شود و در سریع ترین زمان ممکن فردی که قصد خودکشی داشته باشد، به روانشناس و‌مددکار اجتماعی ارجاع داده می‌شود. 
وی افزود: اغلب خانواده‌های کودک آزار به دلیل جدی نگرفتن و عدم همکاری با مشاور و روانشناس روند درمان را پیگیر نمی‌شوند و در نهایت برای بار اول از خانواده تعهد گرفته می‌شود، بار دوم به دادگاه ارجاع داده می‌شود و بار سوم کودک از خانواده جداسازی می‌شود.
مدیرکل بهزیستی اذعان کرد: سر موضوع کودک آزاری، از چهار سال پیش تا به امروز یک خانواده کودک آزار به دلیل دخالت و ورود و رسیدگی اورژانس اجتماعی به موضاعت خانوادگی، مورد شکایت خانواده قرار گرفته است. 
صحاف با بیان‌ اینکه در مسائلی چون کودک‌ آزاری، وقتی پدر و مادر وجود دارند، حق تصمیم گیری برای نحوه تربیت و بزرگ کردن فرزند بر عهده پدر و‌ مادر است، تصریح کرد: در موارد کودک آزاری با تمام زحمت کودک را جدا سازی می‌کنیم و در نهایت اغلب خانواده ها مخصوصا پدر فرزند با شکایت به دادگاه مانع انجام وظیفه همکاران ما شده و به اصطلاح دست ما به جایی بند نمی‌شود.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در موارد کودک آزاری یک سری قوانینی وجود دارد که اورژانس اجتماعی فقط تا یک حدی حق ورود دارد، ابراز کرد: ما ضعف قانون داریم که پدر در هر حالتی قیم قانونی است. چرا که بارها در اخبار شاهد بودیم پدر خانواده حتی حق دارد کودک خود را کتک‌ بزند. 
صحاف در پایان گفت: همیشه همه جا اهل محله بهزیستی و اورژانس اجتماعی را مقصر جلوه می‌دهند، ولی زمانی که در دادگاه به یک شاهد نیاز داریم همه اهالی محل پایشان را پس می‌کشند.
انتهای پیام/
در برخورد با کودک آزاری دچار ضعف قانونی هستیم/ بهزیستی تا حد مشخص قانونی حق ورود ‌و دخالت دارد سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار