مخبر در نشست هیات رئیسه دانشگاه علم و صنعت:

نهضت دانشکده‌سازی با کمک خیران شکل بگیرد

1402/07/29 - 19:03 - کد خبر: 101566 نسخه چاپی

نصر: معاون اول رئیس‌جمهور در نشست هیات رئیسه دانشگاه علم و صنعت بر اهمیت شکل‌گیری نهضت بهره‌گیری از کمک خیرین برای ساخت دانشکده‌ها را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش نصر، «محمد مخبر» در جلسه با هیات رئیسه دانشگاه علم و صنعت با تأکید بر اینکه دانشگاه علم و صنعت با توجه به پیشینه تاریخی در حوزه فنی و مهندسی ظرفیت و توانایی بالایی در حل مسائل کنونی کشور دارد، تصریح کرد: این دانشگاه به دلیل ماهیت عملکرد خود می تواند خدمات فنی مهندسی و محصولاتی عرضه کند که نیاز اکثر دستگاه های تخصصی و وزارتخانه ها همانند نفت و صنعت و معدن را برطرف کند.

عزم جدی دولت برای نوسازی و تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های مهندسی و صنعتی
معاون اول رئیس جمهور با قدردانی از تلاش‌های هیات رئیسه دانشگاه علم و صنعت در ارتقای علمی و فنی این دانشگاه در رتبه بندی کشوری و جهانی در کنار بالا بردن روحیه انقلابی و فرهنگی دانشجویان و کادر دانشگاه، افزود: دانشگاه علم و صنعت باید در جهت رفع نیازهای کشور حرکت کند و دولت عزم جدی در راستای نوسازی و تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های مهندسی و صنعتی کشور برای پیشبرد حرکت توسعه فناوری دارد.
مخبر با اشاره به ظرفیت‌های فوق العاده خدادادی و زیرساخت های به وجود آمده در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: در دولت سیزدهم با همکاری دانشگاهها به عنوان اتاق فکر دولت، کشور آماده جهش اساسی و حل مسائل مهم شده است.
معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های صنعتی و مهندسی همانند علم و صنعت علاوه بر فعالیت گسترده در حوزه تحقیقات و پژوهش و همچنین ارتباطات وسیع با دانشجویان با طیف های فکری مختلف از سرتاسر کشور ظرفیت بسیار بالایی برای ارائه نسخه‌های حل مسائل و خلق ثروت دارند که تأسیس دانشکده مدیریت و اقتصاد در این دانشگاه نشانگر اراده برای پیوند بیشتر دولت و دانشگاه است.
مخبر تأکید کرد: در این زمینه نیازسنجی و ارائه خدمات به صنعت و دولت یک منبع مهم ارتقای دانشگاه‌ها محسوب می‌شود.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به بازدید خود از دانشگاه علم و صنعت و به ویژه دیدار صمیمی با دانشجویان این دانشگاه در محیط خوابگاهی، شکل گیری نهضتی برای بهره گیری از کمک خیرین در ساخت دانشکده‌ها را با اهمیت دانست.
در این جلسه منصور انبیا رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اقدامات و برنامه های این دانشگاه در دولت سیزدهم در راستای نقش آفرینی در پیشرفت کلان کشور در مسیر حکمرانی عملگرایانه و مسأله محور، تأکید کرد: این دانشگاه با رویکرد تحولی به ارتباط صنعت و جامعه و مهارت ورزی به دنبال افزایش ارتباطات با وزارتخانه های مرتبط و بالا بردن کارآیی و بهره‌وری تجهیزات و صنایع کشور در حوزه های مختلف به ویژه بخش صنعت نفت و پتروشیمی است که تاکنون چندین طرح و مقاله کاربردی برای کمک به دولت پیشنهاد و ارائه کرده است.
وی ادامه داد: این دانشگاه علاوه بر توجه به حوزه پژوهش و تحقیقات علمی و کاربردی به آموزش و تربیت در لایه های مختلف و فعالیت های فرهنگی برای تعمیق باورهای دینی و ملی دانشجویان، اساتید و کارکنان اهتمام ویژه ای داشته است.
در ادامه این جلسه اعضای هیات رئیسه این دانشگاه درخواست های خود را در زمینه های پژوهش و تعاملات صنعتی، فناوری، نوآوری، کارآفرینی، حوزه آموزش، مدیریت منابع، اخذ مجوزهای لازم برای پارک علم و فناوری، تأمین تجهیزات مورد نیاز برای حوزه پژوهش و تحقیقات هوش مصنوعی، حل مشکلات خوابگاه متأهلین، تسهیل در فرآیند جذب و استخدام اعضای هیات علمی و توجه دولت برای تحقیقات و مقالات فناور و کاربردی مطرح کردند.
در ادامه پیشنهادات هیات رئیسه این دانشگاه در خصوص تأسیس آزمایشگاه ملی مهندسی اقلیمی تغییرات کاربردی و آزمایشگاه ملی حمل و نقل هوشمند پاک برای به روزرسانی حالت های مختلف حمل و نقل ارائه و در خصوص راهکارهای راه اندازی هر چه سریعتر این آزمایشگاه ها تصمیم گیری شد.
براساس این گزارش، مدیریت فنی طراحی و تحویل پروژه واگن ملی مترو، طراحی و تولید قطعات پیچیده صنایع هوایی، ساخت انواع پهبادها، تأسیس واحد نمونه سازی، کمک به ایجاد نیروگاه های خورشیدی و پژوهش های تحقیقات در حوزه هوش مصنوعی، افتتاح مراکز تحقیقاتی راهبردی مطابق با نیازهای روز کشور، ایجاد مرکز تحقیقات نوآوری هوش مصنوعی و مرکز تحقیقات باطری لیتیومی و فناوری کوآنتومی به عنوان دستاوردهای این دانشگاه در این جلسه مطرح شد.
انتهای پیام/
نهضت دانشکده‌سازی با کمک خیران شکل بگیرد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار