معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فرماندهی کل انتظامی؛

تجهیز ساختمان‌های جدید به سامانه‌های ضدسرقت باید الزامی شود

1402/07/29 - 18:31 - کد خبر: 101565 نسخه چاپی

نصر: معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فرماندهی کل انتظامی گفت: فراجا به دنبال الزام قانونی تجهیز سامانه‌های ضدسرقت در اماکن و ساختمان‌های تازه ساخت است.

به گزارش نصر، سردار احمد دولتخواه در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی ایرنا اظهار داشت: در راستای ماموریت‌ها و اقدامات پلیسی از جمله مقابله با سرقت، ظرفیت قانونی در گذشته وجود داشت که این ظرفیت تا امروز بر زمین مانده است.
وی یکی از مشکلات حوزه سرقت را احساس امنیت سارقان عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه با وجود هشدارهای پلیس شاهد ترک فعل مالکان در برابر اموال خود هستیم که مصداق‌های آن استفاده نکردن از سامانه های هوشمند و ضد سرقت است.
به گفته معاون فاوای فراجا، یکی از خواسته‌های پلیس این است که در کنار اجرای وظایف خود برای مقابله با سرقت، هموطنان نیز همراهی کنند و در قبال اموال خود مسئولیت‌پذیر باشند.
وی الزام و تصویب قانون برای اجباری شدن سامانه‌های ضدسرقت را مهم‌ترین ساز و کار برای کاهش سرقت و حراست از اموال عمومی و شخصی دانست و گفت: این بخش نیازمند قانون گذاری است و پلیس نیز به طور جد در حال رایزنی برای قانونی کردن آن است.
سردار دولتخواه با تاکید بر اینکه نباید مردم اموال خود را رها کنند یا در معرض سوء استفاده سارقان قرار دهند، افزود: اکنون پلیس برای پایش برخط و اتصال به شبکه ایمنی، امنیتی و سامانه‌های ضد سرقت در منازل، اماکن تجاری و اداری آمادگی لازم را دارد.
وی گفت: طبق تاکید فرماندهی فراجا در اجرای این الزام قانونی برای هوشمندسازی، پلیس آمادگی کامل زیرساختی و تجهیزاتی را دارد.
به گزارش ایرنا، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ۱۶ مهر امسال گفت: تسریع در اجرایی شدن سامانه کنترل هوشمند سارقان یکی از برنامه‌های فراجاست به همین منظور به زودی این سامانه عملیاتی شده و سارقان به صورت هوشمند کنترل می‌شوند.
سردار احمدرضا رادان در آیین افتتاح و رونمایی از طرح‌های فاوایی (اطلاعات و امنیت عمومی) خواستار استفاده از سامانه استعلام وضعیت وسایل نقلیه به عنوان الزام قانونی و شهروندی شد و اظهارداشت: اگر الزامی وجود داشته باشد که هیچ معامله‌ای بدون این استعلام انجام نشود، می‌توان بار بزرگی از پلیس، مردم و دیگر نهادها برداشته شود.
رئیس قوه قضاییه نیز ۱۰ مهر در شورای عالی مسئولان قضایی گفته بود: در مقابله با سرقت که امنیت روانی مردم را تهدید می‌کند، فراجا پیشنهادهای خود را ارائه دهد تا دستگاه قضایی حداکثر ظرفیت‌های قانونی را برای مقابله قاطعانه‌تر با این جرم و کمک به فراجا در تحقق این مهم بکارگیرد؛ باید توجه داشت که در سرقت، فارغ از برگرداندن مال مسروقه، توجه به جنبه عمومی این جرم، بسیار حائز اهمیت است.
حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای ۱۷ مهر نیز بار دیگر تاکید کرد: در مقابله با سرقت و سارقان به‌ویژه سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار نیز که امری در جهت تحکیم امنیت روانی مردم است، مقرر است که فرماندهی انتظامی طرحی مدوّن را ارائه دهد و در قوه قضاییه در چارچوب اختیارات قانونی خود، از اجرای طرح مزبور در راستای تحکیم امنیت مردم و شهروندان حمایت کامل خواهیم کرد.
انتهای پیام/
تجهیز ساختمان‌های جدید به سامانه‌های ضدسرقت باید الزامی شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار