دبیر جشنواره تبریزیم خبر داد:

تبریز میزبان هنرمندان تئاتر سراسر کشور/ اجرای تئاتر خیابانی در تمام نقاط تبریز 

1402/07/29 - 16:54 - کد خبر: 101541 نسخه چاپی

نصر: دبیر جشنواره تبریزیم گفت: برای اولین بار این جشنواره در سطح شهر تبریز و در تمامی نقاط شهر برگزار خواهد شد.

به گزارش نصر، "رامین راستی" ظهر امروز در نشست رسانه ای ششمین جشنواره تئاتر تبریزیم گفت: جشنواره تبریزیم پس از پنج سال وقفه ششمین دوره خود را برگزار می کند.
وی افزود: از اقصی نقاط ایران آثار خوبی برای جشنواره ارسال شده و گام های بزرگی برای این شهر برداشته شده است.
راستی با بیان اهداف جشنواره اظهار کرد: اهم اهداف برگزاری این جشنواره، پاسداشت ایثارگری ها، شهادت، مدافعین حرم، امنیت و سلامت، عینیت بخشیدن  به شعار سال (مهار تورم، رشد تولید)، بازنمایی پتانسیل‌ها و جایگاه فرهنگی، هنری، تاریخی و علمی تبریز، تقویت امید افزایش نشاط اجتماعی با بهره گیری از فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، ترویج فرهنگ صلح و دوستی، تقویت و ترویج وفاق، همدلی، همفکری و مشارکت اجتماعی، ترویج مفاهیم دینی و ارزشهای انسانی، شناساندن بزرگان آذربایجان (ادبا ،عرفا، شعرا و مفاخر)، روایت آذربایجان پیشرو، احیای آیین‌های نمایشی و سنت‌های آذربایجان است.
وی به موضوع جشنواره تبریزیم اشاره کرد و گفت: آموزش و تبیین تهدیدها و فرصت ها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، آموزش‌های فرهنگی شهرنشینی، آپارتمان نشینی، تفکیک زباله از مبدا، مصرف صحیح حامل‌های انرژی، رعایت حقوق معلولان در شهر، عدم ایجاد سد معبر، نحوه استفاده از اماکن و اموال عمومی و حفظ و نگهداری آنها، چگونگی استفاده از معابر شهری در کاهش ترافیک، پیشگیری از رفتارهای پرخطر اجتماعی، نحوه زندگی سالم پس از بازنشستگی و زمان سالمندی، همراهی برای گذر از بحران های زیست محیطی همچون بحران آب و ایجاد فرهنگ پایدار حفظ سرمایه های ملی، مشارکت مسئولان در صرفه جویی منابع انرژی، تکیه بر آداب و رفتارهای اجتماعی، احترام متقابل و ترویج کتاب و کتابخوانی، سلامت شهروندی – حیا، عفت و مصونیت اجتماعی از جمله مهمترین موضوعات است.
دبیر جشنواره تبریزیم خاطرنشان کرد: جشنواره تبریزیم در دور آخر به سمت بین المللی شدن حرکت می کرد که امیدواریم در ششمین دور این جشنواره به سمت بین المللی شدن آن پیش رویم. 
راستی ادامه داد: از 17 استان، 35 شهر و 127 آثار به این جشنواره ارسال شده است. 24 کار موفق به حضور در جشنواره شدند که 15 کار به بخش داوری می روند، 6 کار در بخش کودک و نوجوان، 3 کار نیز در بخش آیینی و سنتی پذیرفته شده است.
وی ادامه داد: حدود 250 هنرمند مستقیما در این جشنواره هنرنمایی خواهند کرد که 8 کارگردان زن در این جشنواره حضور خواهند داشت. 
راستی گفت: استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، ایلام، اصفهان، گیلان، خوزستان، لرستان و تهران استان هایی هستند که نقش آفرینی و هنرمندان 10 الی 60 ساله خواهیم داشت. 
دبیر ششمین جشنواره تئاتر خیابانی تبریزیم گفت: برای اولین بار این جشنواره در سطح شهر تبریز و در تمامی نقاط شهر برگزار خواهد شد. طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین قطعا اجرا خواهیم داشت.
راستی ادامه داد: معاونت های فرهنگی شهرداری مناطق می توانند در راستای اهداف خود از گروه ها برای اجرا های بعدی دعوت کنند. در حوزه نمایش کار های دفاع مقدس نیز خواهیم داشت که نگاه جوانان و نوجوانان در این نمایش ها اثر گذار خواهد بود.
وی اضافه کرد: پنجم تا هفتم آبان میزبان هنرمندان تئاتر از سراسر کشور خواهیم بود و در نهایت به نمایش‌های راه یافته به بخش مسابقه حداقل 8 میلیون تومان و حداکثر 12 میلیون تومان کمک هزینه (بر اساس ضوابطی همچون تعداد نفرات حجم دکور و وسایل بعد مسافت و...) پرداخت خواهد شد.
انتهای پیام/
تبریز میزبان هنرمندان تئاتر سراسر کشور/ اجرای تئاتر خیابانی در تمام نقاط تبریز  نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار