رئیس دانشگاه ارومیه خبر داد:

دانشگاه ارومیه در جمع دانشگاه‌های پراستناد یک درصد برتر دنیا

1398/10/03 - 10:30 - کد خبر: 10154 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه ارومیه گفت: این دانشگاه بر اساس عملکرد شاخص‌های کیفی ۱۰ ساله در ESI به ‌عنوان یکی از دانشگاه‌های پراستناد یک درصد برتر دنیا معرفی شد.

به گزارش نصر به نقل از فارس، رحیم حب‌نقی رییس دانشگاه ارومیه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در ارومیه اظهار کرد: این دانشگاه بر اساس عملکرد شاخص‌های کیفی ۱۰ ساله در ESI به ‌عنوان یکی از دانشگاه‌های پراستناد یک درصد برتر دنیا معرفی شد.
وی افزود: بررسی پایگاه شاخص‌های اساسی علم طی سال جاری نشان می‌دهد که ۶۵ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی از کشورمان در میان یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان که دارای بیشترین میزان اثرگذاری بودند، قرار دارد.
رئیس دانشگاه ارومیه بیان کرد: در بین دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور ۲۷ دانشگاه جامع، ۲۲ دانشگاه علوم پزشکی، ۱۱ دانشگاه صنعتی و پنج مرکز تحقیقاتی در جمع موثرترین‌های دنیا قرار گرفت که دانشگاه ارومیه نیز یکی از آنها است.
وی اضافه کرد: استنادها در دنیای علم بیانگر کیفیت تولیدات علمی بوده و رشد کیفیت تولیدات علمی یکی از مهمترین عوامل دستیابی به مرجعیت علمی به عنوان اولین بند از سیاست‌های کلان علم و فناوری ابلاغی توسط مقام معظم رهبری است.
حب نقی بیان کرد: پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) متعلق به شرکت کلاریویت آنالتیکس (ISI)، آخرین فهرست موسسه‌های یک درصد برتر دنیا که بیشترین تعداد استنادها در طول ۱۰ سال گذشته را دریافت کرده‌اند، منتشر کرده و به طور مداوم به‌روزرسانی می‌کند.
انتهای پیام/
دانشگاه ارومیه در جمع دانشگاه‌های پراستناد یک درصد برتر دنیا خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار